שירותי פיתוח מוצר וייצור אב טיפוס למוצר חדש

העלאת רעיון למיזם חדש דורשת השקעה רבה, מבחינת גורמים המעורבים בפיתוח המיזם, מבחינה כלכלית ומבחינת הזמן האישי שהיזם משקיע בקידום ובפיתוח הרעיון. לכן, לאחר שהתוכניות לגבי המוצר המוגמר קיימות, לאחר שנבחנו ונבדקו לעומק על ידי מהנדסים ואנשי מקצוע ולפני שהיזם פונה לפס ייצור מסחרי עליו לעבור שלב חשוב מאוד בתהליך פיתוח המוצר- שלב ייצור אב טיפוס.

אב טיפוס ראשוני הוא מודל מוחשי המאפשר לבחון את המוצר, ולחפש בו פגמים או תקלות שלא עלו במהלך תכנון המוצר. בניית אב טיפוס לפני המעבר לייצור המוני מאפשרת לערוך עליו בדיקות מקיפות ולחסוך בעלויות הרבות שידרשו לתיקון פגמים שיתגלו לאחר המעבר לפס ייצור. המודל מאפשר לבחון את תכונות החומרים שנבחרו להרכיבו- גמישות, חוזק, שקיפות, עמידות בטמפרטורה גבוהה וכדומה, במידה הרלוונטית למוצר, את התכונות שנבחרו על ידי מעצבי המוצר, את יעילות השימוש במוצר, ולהכניס בו שיפורים ושינויים בהתאם למסקנות העולות מההתנסות באב טיפוס המוצר. ללא בניית אב טיפוס ראשוני, לא תהיה התנסות במוצר טרם ייצור המוני שלו, ותקלות שיתגלו לאחר הייצור כבר לא יהיו ניתנות לתיקון- כלומר, השקעה כספית ניכרת תאבד.

בניית אב טיפוס מתאפשרת באמצעות מדפסת תלת מימדית או בשילוב מספר טכנולוגיות, כגון עיבוד שבבי (CNC), יציקה (במידה ומדובר בחומרים כגון: סיליקון, גומי וכד') ועוד. העבודה על אב טיפוס לא משקפת את עלות המוצר הסופי, שכן אב טיפוס יהיה בד"כ ניסיוני וידרוש עבודה פרטנית, בנייה טלאי על טלאי עד להגעה תוצאה הרצויה- המוצר הסופי יכלול שינויים שישפרו את תפקודו, ייתכן שבחירת החומרים תהיה שונה, ייתכן שינוי במנגנון או ברכיבים, וייתכנו שינויי עיצוב. לאחר שמיוצר אב טיפוס משביע רצון, ניתן יהיה להעריך את עלות הייצור המסחרית.

בגיזמו הנדסה, אנו נותנים מענה מקצועי ומקיף באמצעות צוות המהנדסים, מעצבים ושאר אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. משרדנו מתמחה בפן ההנדסי של פיתוח מוצרים, ובפרט בבניית אב טיפוס. אנו בחברה מבצעים לרוב כמה בדיקות פנימיות עבור כל אב טיפוס המיוצר על ידנו, בטרם מועבר האב טיפוס ללקוח כדי לערוך את יתר הבדיקות הנדרשות.

מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית.