איך אני מגן על הפטנט שלי - מה כדאי לדעת

שמירה על קניין רוחני היא עניין של מצפון ומוסר. כפי שמלחין, סופר, פסל, במאי של סרטים יירצו לעגן את זכויות היוצר שלהם ולהגן עליהם - כך גם הממציא בעל הרעיון, יירצה להגן על הפטנט שלו.

פטנט הוא זכות מונופולית המוענקת על ידי משרד פטנטים לאומי או אזור לממציאים אשר יצרו משהו חדש, שימושי ושאינו ברור מאליו - לדוגמא, פיתוחה של גלולה העוזרת להעלים כאבי ראש או טכנולוגיה חדישה המשמשת בתוכנת מחשב.

הגנה על זכויות על פטנטים נאכפת לרוב בבית משפט ביוזמתו של בעל הזכויות על הפטנט. במרבית מערכות המשפט בעולם, לבית המשפט יש את הסמכות למנוע הפרת זכויות על פטנטים. אולם, האחריות המרכזית למעקב, זיהוי הפרת זכויות של פטנט ונקיטת עמדה כנגד הפרה זו, היא על כתפיו של בעל הפטנט.

בעבור אלו פטנטים ניתן לקבל הגנה של שמירת זכויות ?

כל המצאה בכל תחום טכנולוגי - החל מכלי מטבח ועד שבבים נאנו-טכנולוגיים. המצאה היכולה לזכות בהגנה לשמירת זכויות יכולה להיות גם תהליך עבודה. למשל, תהליך ייצור של תרכובת כימית ייחודית ייחשב כפטנט שניתן להגן זכויות היוצר שלו.

מה מספקת ההגנה על שמירת זכויות של פטנטים ?

לבעל פטנט יש את הזכות להחליט למי כן ולמי לא - מותר להשתמש בפטנט המוגן. במילים אחרות, הגנה על פטנט משמעותה שאסור לייצר ולמסחר את הפטנט, להשתמש בו,להפיצו, לייבא אותו ללא הסכמתו של בעל הפטנט.

לכמה זמן מחזיקה ההגנה על שמירת זכויות של פטנט ?

הגנה המוענקת בעבור פטנטים ניתנת לתקופה מוגבלת בזמן. לרוב, מדובר בפרק זמן של כעשרים שנה מרגע מילוי הרישום של המצאה כפטנט.

מה היא המשמעות של "רישיון לפטנט" ולשם מה הוא נועד ?

הרישיון לפטנט, כחלק מזכותו של בעל הפטנט להגן על זכות היוצר שלו- משמעותו הוא נתינת רשות לאדם אחר\חברה עסקית לייצר,לעשות שימוש או למכור את הפטנט. זאת, בהתאם לתנאים הנקבעים במשא ומתן בין בעל הפטנט לבין מי שמבקש לקבל רישיון לפטנט שלו.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה ", כמשרד הנדסי מוביל בתכנון, מחקר, פיתוח וייצור מוצרים עובדים בצורה השוטפת מול יזמים בעלי רעיונות למוצרים חדשים שהופכים לפטנטים ישימים בחיי היום יום.

מזמינים אתכם לקביעת פגישת ייעוץ והתחלת פיתוח הרעיון שלכם.