שיווק למוצר חדש - מה כדאי לדעת

יצרתם מוצר חדש ועכשיו אתם מעוניינים להפיץ אותו בשוק. תחום השיווק של מוצר ובכלל הוא תחום רחב המורכב מתהליכים שונים שמטרתם בסופו של דבר הוא להביא לרווח עבור יזמים\חברות על ידי עידוד רכישה. על שאלת אופן שיווק מוצרים חדשים, ננסה לענות דרך הבנת חלק מן העולם השיווקי.

 

ישנו מושג הנקרא "תמהיל תקשורת שיווקית" והוא נחלק לשישה מרכיבים:

  • פרסום: כל צורה שאינה אישית ובתשלום של הצגת רעיונות, סחורות או שירותים וקידומם בידי מעניק חסות מזוהה (עיתון, טלוויזיה, אריזה חיצונית, שלטי חוצות ומצגות).
  • קידום מכירות: מגוון של תמריצים קצרי טווח לעידוד התנסות במוצר או בשירות או רכישת המוצר או השירות.
  • אירועים וחוויות: פעילויות ותוכניות בחסות החברה המיועדות ליצור פעילויות גומלין יום-יומיות או מיוחדות הנוגעות למוצר. 
  • יחסי ציבור ודוברות: מגוון תוכניות המיועדות לקדם את תדמיתה של חברה או מוצר או להגן עליהם (הודעות לעיתונות, נאומים, כנסים, תרומות, יחסי קהילה, עלון החברה).
  • שיווק ישיר: תקשורת ישירה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים (קטלוגים, דואר, שיווק טלפוני, קנייה אלקטרונית, דואר אלקטרוני).
  • מכירה אישית: פעילות פנים אל פנים עם קונה או קונים פוטנציאליים לצורך עריכת מצגות, מענה על שאלות וקבלת הזמנות (פגישות מכירה, דוגמיות, ירידים ותערוכות מקצועות, תכניות תמריצים).

 

כל נקודות המגע עם המוצר (אריזה, מחיר, התנהגות מוכרנים) מחזקות או מחלישות את דעתו של הלקוח על החברה ועל מוצריה. על מנת לשווק מוצר בצורה טובה יש לפתח תקשורת יעילה ועל כך נמנים שמונה שלבים:

 

  • זיהוי קהל המטרה: למי פונה המוצר.
  • קביעת יעדי התקשורת: המצאת קטגוריה חדשה למוצר, מודעות למוצר, עמדה כלפיי המוצר, כוונת קנייה.
  • עיצוב תקשורתי: מה לומר (אסטרטגיית המסר), איך לומר (אסטרטגיה יצירתית, מידע מול רגש), מי צריך לומר (מקור המסר, אמינות הדובר-מומחיות, מהימנות וחיבה).
  • בחירת ערוצי תקשורת: תקשורת אישית-פנים אל פנים או טלפון, מיילים,SMS , פה לאוזן וערוצים לא אישיים-מכוונים ליותר מאדם אחד (פרסום, קידום מכירות באמצעות מבצעים, אירועים, יחסי ציבור).
  • קביעת תקציב: קביעת תקציב כולל להליך התקשורת השיווקית של מוצר.
  • החלטה על תמהיל תקשורת שיווקית: כמה כסף ילך לאן (פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור, דוברות וכו').
  • מדידת תוצאות: הכנסות, השפעת תכנית התקשורת השיווקית על קהל היעד (סקר, מדדים התנהגותיים).
  • ניהול תהליך תקשורת שיווקית משולבת: תוכנית כוללת לתקשורת שיווקית, הכרה בערך המוסף של כל אחד מתחומי התקשורת הקיימים וצירופם לצורך השגת בהירות, עקביות במסר והשפעה מרבית על המכירות.

 

רוצים לדעת עוד ?

מזמינים אתכם לפגישת יעוץ בנושא תכנון ופיתוח המוצר שלכם והכוונה לערוצי שיווק רלוונטיים.