איך מוכרים רעיון - מכירת רעיון לפטנט או מוצר חדש

חברת סטרט אפ מהווה ישות משפטית המרכזת כמה אנשים בעלי אינטרס משותף ליצור רווחים מפיתוח של רעיון מקורי או מוצר ייחודי. החברה ממנת את שלבתי צמיחתה הראשונים על ידי גיוס כספים מגורמים בעלי אינטרס אחר משלה. באמצעות גיוס זה בעלי החברה יכולים להמשיך ולפעול לטובת פיתוח המוצר ומנגנוני ייצורו עד להשגת רווחים ועצמאות.

?במה כרוך תהליך הגיוס

היזם במסגרת תהליך הגיוס נדרש לשכנע קבוצת אנשים לגבי רכישתו של רעיון מסוים ולא מדובר במשימה פשוטה בכלל. קיימים כמה סוגים של משקיעים שאולי יסכימו להשקיע כספים במיזם תמורת קבלה של חלק ממנו בעתיד. כדי להחליט באופן מושכל האם כדאי להיכנס להשקעה יש להכיר ראשית את סוגי המשקיעים, את האינטרס שלהם והיתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.  מקור הכספים הראשוני ברוב המיזמים הוא ההון העצמי של היזם הפרטי בו ניתן לעשות שימוש במהלך בדיקת והרעיון וכדאיותו.

סוגים נפוצים של משקיעים

סוג משקיע נוסף נופל תחת ההגדרה F.F.F- Family, Friends, Fools כלומר מתייחס לאנשים שקל לנו לגייס מהם כספים מאחר והתנאי הבסיסי לאמון כבר קיים. במילים אחרות מדובר באנשים קרובים שמכירים את היזמים מקורב ויהיו מוכנים לסייע להם. סוג נוסף של משקיעים נקרא מלאכים- אנג'לים שהינם אנשים פרטיים בעלי אינטרס להיכנס למיזם במטרה לקבל אחוזים ממנו, מה שמזכיר מאד הלוואות.

קרנות הון סיכון, כלומר מתווכים, משחקים לרוב עם כספים של אנשים מסוימים ובוחרים להשקיע במיזם שלהם כדי ליהנות מתשואה גבוהה מן הממוצע. חשוב לציין כי השקעות בחברות סטרט אפ בדרך כלל נחשבות לכאלו עם סיכון מאד גבוה. בשלבים מתקדמים של המיזם כאשר החברה כבר פעילה ובעלת סיכונים נמוכים יחסית הבנקים עשויים להיכנס למשוואה ולסייע במימון מיזמים.