פיתוח מוצרים חדשים - נקודות למחשבה

תחילתו של כל מוצר הוא קודם כל ברעיון, דרך חשיבה יצירתית שמטרתה להביא לשיפור מוצר קיים או ליצור מוצר חדש שיביא עמו בשורה שטרם נשמעה כמותה עם מאפיינים ויכולות ייחודיות. אם נחליט שברצוננו להביא את הרעיון שלנו למימוש, נצטרך לשאול את עצמינו - איפה ניתן לעשות זאת?

פיתוח מוצר חדש לרוב, נעשה בחברות הנדסה ובסיועו של צוות הנדסי מקצועי המיומן בכל שלבי הפיתוח של המוצר, החל ממחקר, בתכן (תכנון הנדסי), פיתוח, הכנת מודל ראשוני למוצר והכנה לשלב הייצור.

חברות הנדסה שונות עוסקות בפיתוח מוצרים ופרויקטים מתחומים שונים. כך למשל קיימות חברות המתעסקות בעיקר בפיתוח פרויקטים הקשורים בתוכנה ואפליקציות, או בפיתוח מכאניקה ומנגנונים. על מנת לזהות את חברת הפיתוח הרלוונטית עבור הפרויקט שלכם – מומלץ לעיין בסוגי הפרויקטים בהם עסקה החברה עד כה. כמו כן, חשוב לבדוק אילו שירותים מציעה החברה ללקוחותיה, לדוגמה, האם מדובר רק בפיתוח הנדסי של מגנגונים מכאניים / אלקטרוניים או החברה מציע גם שירותים נוספים, כגון עיצוב המוצר, ייצור אב-טיפוס, הכנת הדמיות ושרטוטים, ליווי ייצור ועוד.

שלב ייצור המוצר הוא תהליך ההמשך לשלבי פיתוחו והוא מתרחש לרוב במפעלי ייצור הרלוונטיים לאותו סוג מוצר אותו מבקשים לייצר.

את המפעל הייצור הרלוונטי ניתן לנסות ולאתר באופן עצמאי, כמו למשל דרך אתרי האינטרנט Global Sourcing וAlibaba  או בעזרת חברות מסחריות שיספקו שירותי מחקר בחיפוש אחר מפעלים רלוונטיים. דרך נוספת, ואולי היעילה, היא למציאת מפעל מייצר רלוונטי עבור מוצר מסוים היא בהתייעצות מול חברות הנדסה שיכולות לספק הכוונה למפעלים אמינים התואמים את דרישות הייצור.

כאמור, חברות הנדסה הן המקום בו קורה תהליך פיתוחו של מוצר חדש וחשוב שיהיה שיתוף פעולה מלא בין יזמים לבין הצוות ההנדסי על מנת שהאחרונים יוכלו לסייע במימוש פיתוח רעיונותיהם של יזמים הפונים אליהם לשם כך.

דוגמה לחברה הנדסה מובילה בתחום פיתוח מוצר היא חברת גיזמו הנדסה, שבאמתחתה צוות מומחים מתחומים שונים עתיר ניסיון בתעשייה והיא מתנהלת באופן שוטף בעיקר מול יזמים וממציאים המבקשים להגשים את פיתוח רעיונותיהם הייחודיים ופורצי הדרך.

צוות גיזמו הנדסה מלווה אתכם בשלבי המחקר, הפיתוח, התכנון ואף ייצור המוצר.

מזמינים אתכם, יזמים וממציאים, ליצור קשר לקבלת ייעוץ הנדסי ראשוני ולתאם פגישת הכוונה מקצועית במטרה להניע יחדיו את תהליך פיתוח המוצר החדש שלכם!