אסטרטגיית פיתוח מוצר חדש - איך מפתחים מוצר רעיון המצאה או פטנט

פיתוח מוצרים חדשים הוא תהליך מורכב שמתרחש בדרך כלל בזמן שמוצר מסוים נתישן או אף נדחק לגמרי מנישת השוק שלו. ייתכן כי החידוש יתבצע עבור מוצר שכבר קיים בשוק בין אם יוצר על ידי מתחרים ובין אם על ידי הפירמה המייצרת, עבור מוצר שנחשב לפיתוח מקורי וייחודי של הפירמה או במסגרת רכישת פטנט על מוצר חדש לגמרי בעולם. מבחינת השוק מוצר חדש עשוי להיות גם מוצר קיים באותה המידה כאשר חלו שינויים בתועלת שלו או לכל הפחות נראה שחלו שינויים מעין אלו.

?מהו מוצר חדש

מיץ התפוזים שהיה מצוי בשוק במשך שנים ארוכות הוא דוגמא טובה לכך אשר החל לפרוץ לתודעתו של הציבור הרחב כמוצר חדש רק לאחר שפורסם כי שתיית כוס של מיץ תפוזים יכולה לסייע לבריאות. טיב המוצר הקיים איננו משחק כאן תפקיד בכלל, הצרכנים בין כה וכה מעוניינים ומצפים לקבל מוצרים משופרים חדשנים והיצרנים מצידם יעשו את כל המאמצים האפשריים בשוק התחרותי הזה על מנת לספק את אותם הצרכנים. תהליך הפיתוח של מוצר חדש חייב לכלול אסטרטגיית פיתוח של המוצר ואסטרטגיית שיווק.

.פיתוח מוצרים חדשים בעידן המסחר המקוון

בתקופה הנוכחית עולה הצורך באסטרטגיית פיתוח מוצרים חדשים בהתייחסות לעובדה שאנו חיים בעידן שבו המסחר נעשה לעתים מאד קרובות באופן מקוון ועל כן חשוב לתכנן מודל הפצה שיהיה ראוי למוצר ולשיטת המסחר הנהוגה בסביבתו. כיום בשל התפתחות המסחר ברשת האינטרנט חשוב להיערך בצורה קצת שונה ולעיין מחדש בכל הנושא של אסטרטגיית פיתוח מוצרים חדשים. הצורך בשינויים אלו הוא פועל יותר של היקף הפצה מהיר במיוחד השונה מכל מה שהיה נהוג ומקובל בעבר.