בניית אבטיפוס - חברה לבניית אב טיפוס בישראל עלויות פיתוח ומחירים לייצור אב טיפוס

אבטיפוס הוא מודל ראשוני הנדרש לצרכי בחינה וניסוי מוצר חדש לתעשייה טרם מעברו לייצור מסחרי. בניית אבטיפוס בתהליך הפיתוח של מוצר חדש למטרות שיווק בתפוצה גדולה, נחשב לשלב קריטי היות ומספק הבנה חדה באשר להתנהגות, יכולות ותכונות המוצר. באמצעות פיתוח אבטיפוס ניתן לערוך אנליזות מקיפות טרם מעבר לייצור, מה שמאפשר חיסכון משמעותי בעלויות ועשוי למנוע טעויות וכשלים שלא ניתן להבחין בהם על גבי מסך המחשב.

מדוע בניית אב טיפוס נחשבת לקריטית?

בשלב הראשוני של פיתוח אבטיפוס הרעיון למצור חדש עושה את דרכו לשולחן העבודה במחשב. על ידי שימוש בתוכנות מחשב מסוימות ניתן לייצור הדמיה לגבי התנהגות וצורת המוצר לרבות הלחצים שיופעלו עליו. חומרי הגלם מהם יורכב המוצר יקבעו את עמידותו ותכונותיו ובנוסף תורמים לקביעת תמחור סופי למוצר. השלב של בניית אבטיפוס הינו קריטי כאמור לקבלת תמונה מוחשית של המוצר ולזיהוי של פגמים מסוימים שבמסגרת התכנון הראשוני לא הובאו בחשבון או תוכננו מראש.

הערכת העלויות

ברוב המקרים הכנת אב טיפוס כרוכה בעלויות יקרות יותר מאשר ייצור מסחרי בפס ייצור מאחר והיא נעשית בצורה ממוקדת וכוללת לעתים את מעורבותם הידנית של אנשי מקצועי מומחים, לצד חומרי גלם שנקנים אך ורק לצרכי הפרויקט הנידון על הפרק. משהושלמה בניית האב טיפוס אפשר לעבור לשלב האופטימיזציה של חומרי הגלם ולקבוע לאחר מכן מספר קריטריונים לייצור המוני. כל אלו נושאים בהשפעה מכרעת לגבי קביעת התמחיר הסופי של המוצר.

כתוצאה מכך קיים קושי לא מבוטל להעריך את עלויות ותקופת הייצור מבלי בנייה של אבטיפוס.ניתן לבצע ייצור אבטיפוס במכונות עיבוד שבבי CNC, הזרקות פלסטיק בלחץ גבוה, נמוך או חיתוך לייזר או במדפסת תלת מימד.