הדפסה תלת-מימדית - סוגי החומר ודוגמאות שימוש

הדפסת תלת-ממדית היא טכנולוגיית ייצור המאפשרת ליצור דגמים תלת-ממדיים ישירות מתוך המחשב. לרוב, המדפסות התלת-ממדיות מייצרות את הדגמים (האבטיפוס) מסוגי פולימרים שונים, שכבה אחר שכבה, עד שלבסוף מתקבל דגם סופי, כפי שתוכנן בעזרת תוכנות תב"ם (תכנון בעזרת מחשב, CAD-Computer Aided Design).

במאמר זה אנו נתמקד ונעסוק בתכונות של חומרים ובסוגי הדפסה שונים בטכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית.

 טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית עושה שימוש בחומרים בעלי תכונות מגוונות וביניהן:

  • חומרים שקופים: בחומרים שקופים תרצו להשתמש בהדפסה תלת-ממדית על מנת לקבל תמונה מעמיקה, פנימית של אבי-טיפוס למיניהם (רכיבים, מוצרים חדשים) בכדי לבחון פונקציות שהם אמורים למלא. שימוש בפלסטיק שקוף לדוגמא, ביצירת מודל ראשוני של מכשור רפואי מתקדם, יעזור בבחינת המערכת שלו ותאפשר לבצע מקצה שיפורים בצורה מיטבית.

  • חומרים גמישים: חומרים דמויי גומי בעלי גמישות משתנה בהתאם לצורכי המודל. דוגמא למוצר בו כדאי להשתמש בחומר דמוי גומי להדפסת אבטיפוס בתלת ממד היא ידיות אחיזה רכות (כמו אלה שיכולים להימצא באופניים ובמכשירים שונים בחדר הכושר). דוגמא אחרת ופרקטית מחיי היום יום של כולנו היא נעליים. באמצעות הדפסת מודל אבטיפוס של הסוליות של נעליים חדשות (כפכפים, סנדלים, נעלי ספורט, מגפיים, מגפי עבודה וכו') ניתן יהיה לאמוד על פי כך חוזק רצוי בעבור המוצר הסופי, בהמשך.

  • הדפסות צבעוניות: הדפסות תלת-ממדיות משמשות כיום בעיקר לייצורם של מודלים ראשוניים של רכיבים\מוצרים שונים. אחת המטרות המשמעותיות בייצורם של אותם מודלים הוא הצגתם בפרזנטציות מוצר מול משקיעים פוטנציאליים. המחשה צבעונית תוכל ליצור אטרקטיביות עמוקה יותר עבור משקיעים פוטנציאליים, תוך כדי הוזלת עליות יצור המודל (מכיוון שאין צורך בצביעתו).

  • הדפסה אחת עם חומרים שונים משולבים: היכולת ההולכת ומתפתחת של הדפסה תלת-ממדית, תוך שימוש בחומרים בעלי תכונות שונות של חוזק, גמישות ועוד, מביאה עמה בשורה משמעותית בתחום ייצור מודלים של מוצרים חדשים - כך שניתן יהיה לבחון בצורה מדויקת כיצד יתפקד מוצר כלשהו ועל פי המודל, ליצור מוצר מושלם בהתאם לדרישות הייצור בצורה מדוקדקת להפליא.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, כמומחים בתכנון, פיתוח וייצור מוצרים חדשים גאים להיות חלק מהעשייה הטכנולוגית העכשווית ביותר של הדפסת תלת-ממד, ואנו שואפים תמיד ללמוד, לפתח ולהוסיף ולהתפתח - ביחד עם ממציאים ויזמים, בעלי רעיונות חדשים ליישומים ייחודיים ולמוצרים פורצי דרך!

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר להתייעצות הנדסית ולתאם פגישת הכוונה מקצועית!