שלבים ונקודות מפנה בדרך מרעיון למוצר

המוצר הסופי הוא השלב האחרון בדרך שמתחילה בראשיתה, מקונספט.

במאמר זה נעסוק באותה הדרך שמתחילה בקונספט (ברעיון) ומסתיימת במוצר המוגמר.

את הדרך מן הרעיון למוצר ניתן למנות דרך חמישה שלבים:

  • יש לי רעיון למוצר חדש, מה עכשיו ? חשוב לוודא שיש לכם הזדמנות שיווקית גדולה. בצעו סקר שוק, בדקו באינטרנט האם יש מוצר דומה לזה שאתם מבקשים לפתח, גלו את קהל היעד שלכם.

  • מה היא הדרך הטובה ביותר ליצור אבטיפוס ? ניתן להתחיל בעזרת החומרים הפשוטים ביותר כמו קלקר, או קרטון. אפשר גם לשקול אפשרות של הדפסה תלת ממדית באמצעות מדפסת תלת ממד. אם תזכו לקבל תגובות חיוביות בנוגע לאבטיפוס שלכם ייתכן ותרצו להשתמש גם במצגת ויזואלית. בשלב זה, כדאי להתחיל לשקול פנייה למעצב תעשייתי\מוצר ולמהנדס (מכונות, אלקטרוניקה - בהתאם לצורך) כדי להניע את תחילת פיתוח המוצר שלכם.

  • באיזו נקודה כדאי ליזמים לשקול מימון המונים ? ברגע שיהיה אבטיפוס ברור של המוצר. קמפיינים של מימון המונים הם דרך טובה לקבל מודיעין שיווקי - כלומר, במידה והצלחתם להשיג מימון מלא לפיתוח רעיון המוצר החדש שלכם, אז זו יכולה להיות אינדיקציה טובה לכך שיהיה לו ביקוש.

  • איך מחליטים היכן לייצר ? השיקול שיעמוד מאחורי החלטת מיקום הייצור יהיה תלוי כדאיות כלכלית\ארגונית. למשל, אתם יזמים בעלי רעיון למוצר חדש והחלטתם לבדוק אפשרות לפתח את מוצרכם במפעל בסין. לשם כך, תצטרכו לעשות בירורים בנוגע למפעלים הרלוונטיים לייצור שם (ניתן לדוגמא באמצעות אתר אינטרנט שנקרא Global Sources). לאחר מכן אף מומלץ לטוס עד למפעל שבו בחרתם להשתמש לייצור המוצר שלכם וזאת לצורך עשיית רושם חיובי שאתם רציניים מאד בנוגע למוצר שלכם בעיניי היצרן הסיני וגם בכדי להכיר לעומק את ההתנהלות הארגונית של המפעל ובאמצעות זאת לקבל תמונה מלאה של עלות מול תועלת.

  • המוצר מוכן, סיימתי ? בשלב הזה נותרה לכם רק עוד דחיפה אחת ואחרונה והיא החשובה מכולן. זה הזמן להתחיל בתהליך של מיתוג, שיווק ולבסוף מכירה של המוצר שלכם. כדאי שתשקלו לעבוד מול סוכנות שיווק או אנשי שיווק המומחים בתחומם על מנת שאלה יסייעו לכם לייצר פוטנציאל מכירתי רחב ככל הניתן עם דגש על קהל היעד שלכם.

לנו בחברת גיזמו הנדסה יש את היכולות והנכונות, מתוך אמונה עמוקה בכושר המצאה ובממציאים, ללוות אותם בתהליך של פיתוח רעיונותיהם למוצרים חדשים דרך שלבי המחקר, התכנון, הפיתוח וייצור המוצר הסופי.

בעלי רעיונות יצירתיים למוצרים חדשים ?

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולתאם פגישת ייעוץ והכוונה עם צוות המומחים ההנדסי שלנו !