פרויקטים ומוצרים מוצלחים במיוחד של חברות סטארט אפ

מאחורי פרויקטים מוצלחים אנו מוצאים חברות סטארט אפ ישראליות, שמפתחות מוצרים טכנולוגיים חדשניים, הנה כמה דוגמאות:

הסטארט-אפ: Sisense.

שנת הקמה: 2004.

מקום: תל-אביב.

סיפור ההצלחה: Sisense היא חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיית בינה עסקית

(BI- Business Technology). מדובר בפיתוח תוכנה המהווה כלי נוח ופשוט לניתוח, הצגה והסקת מסקנות בנוגע למידע עסקי של חברות. בזכות זאת, יכולים לדוגמא מנהלי שיווק לעשות שימוש במידע הרלוונטי על חברות עסקיות ולהפוך אותו לכלי אפקטיביים המסייע לפיתוח אסטרטגיה שיווקית . חברות יבמ, אורקל ואחרות פיתחו כלים דומים אולם חברת Sisense הצליחה למכור את פיתוח התוכנה שלה לחברות ענק מובילות בתחומן כגון: Ebay, סמסונג, ESPN ולרשת הקמעונאות הגדולה Target.

יש המעריכים כי באופק הלא רחוק, חברות התוכנה הבינלאומיות הגדולות בעולם יעלו הצעה לרכישתה של חברת Sisense. מנכ"ל החברה הוא אמיר אורעד - לשעבר מנכ"ל  חברת NICE Actimize המספקת פתרונות למיגור פשיעות פיננסיות וגם העוסקת בניהול סיכונים.

בשנת 2015 הכנסותיה של חברת Sisense הגיעו לסך מצטבר של כ-50 מליון דולר והיא מוערכת בשווי כולל של 363 מליון דולר.

הסטארט-אפ: Taboola.

שנת הקמה: 2006.

מקום: תל-אביב, ניו-יורק.

סיפור ההצלחה: חברת Taboola היא חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לגילוי ולהמלצות תוכן ברשת. מדובר למעשה על כל אותם קישורים ופרסומות הממוקמים בתחתית של עמודי אינטרנט, אשר מפנים דרכם לאתרי תוכן אחרים, בהתאם לקו טעמו האישי של הגולש. הקישורים הללו הפכו לעניין חשוב במיוחד בעבור אתרי תוכן - כיוון שהם מקבלים בזכות אותם הקישורים הכנסות ומידע על תוכן באתר: למשל, מנהלי אתרי תכנים יכולים לזהות איזה תוכן הוא פופולארי, איזה אתר מקבל הכי הרבה הפניות גולשים ועוד.

חברת Taboola נוסדה על ידי אדם סינגולדה (שהייתה עבודתו הראשונה לאחר שחרורו מן היחידה לאבטחה והצפנת מידע בצה"ל) והחלה את דרכה כחברה העוסקת בהמלצות ווידאו בלבד. אולם, זמן קצר לאחר הקמתה - החלה גם לעסוק בהמלצות תכנים מכל סוג שהוא. בחברה מועסקים 400 עובדים (מחציתם ממוקמים בישראל) ושוויה המוערך של החברה עומד על 708 מליון דולר. ישנה הערכה מוסכמת בענף, כי השווי הכולל של  Taboola עשוי להגיע עד 2018 לסכום כולל של מיליארד דולר.