שימוש בהדפסה תלת מימדית בתחום רפואת השיניים

עולם הרפואה - בדומה לתחומים רבים אחרים, ממשיך להתפתח. בזכות קדמה טכנולוגית לצד שילוב תהליכי טיפול מתקדמים- הרפואה מסוגלת לשפר איכות חיים ולהאריך אותם. טכנולוגיות חדשניות הקיימות היום, אשר בהן נעשה שימוש בתהליכי טיפול שונים- מספקות מענה איכותי לאנשים המסתייעים בהן.

אחד השימושים בטכנולוגיה מתקדמת בעולם הרפואה הוא השימוש בטכנולוגיית הדפסת התלת-ממד המאפשרת יצירת מודלים שונים שביכולתם לשפר ביעילות תהליכים טיפוליים (כמו ניתוח) ואף להציל חיים.

דוגמא אחת מרבות נוספות לתחום ברפואה, בה נעשה שימוש בטכנולוגיית הדפסת התלת-ממד הוא התחום הדנטלי, של רפואת הפה והשיניים:

בבית החולים בלינסון שבפתח-תקווה, נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיה זו במחלקה לפה ולסת. מתבצעת הדפסת דגמים שתורמת בסיוע בתהליכים מורכבים של טיפולים אורתודנטיים ובנוסף, מתבצעות השתלות של איברים מודפסים. בין היתר, משתילים כתרים ושיניים ואף חלק מהלסת אשר נוצרו באמצעות הדפסה תלת-ממדית. מנהל המחלקה של פה ולסת בבית החולים, הפרופסור גבריאל צ'אושו ציין כי כבר נעשה שימוש בהדפסות תלת-ממדיות של איברים בתחום זה, בכעשרים תהליכים טיפוליים שונים.

ד"ר נבות גבעול, האחראי על מחלקת פה ולסת של המרכז הרפואי בסורוקה בבאר שבע, עמד בראש מספר ניתוחים בהם נעשה שימוש בטכנולוגיית הדפסת התלת-ממד. הוא ציין מקרה של חייל, שהיה פצוע קשה במלחמת צוק איתן ונדרשה עבורו, עבודת שחזור של חלק מפניו. בתהליך עצמו, הודפס דגם של לסת בהתאם לצד של הפנים שלא נפגע והדגם שימש כדרך מסייעת לקיבוע שברים וגם בתכנון יעיל של הניתוח שאותו נדרש היה לבצע. נבות סיפר על מקרה אחר, על אישה שהיה צורך לבצע לה כריתה של חלק משמעותי מן הלסת התחתונה שלה ולהתאים במקומו שתל. בשונה מההליך המקובל של יצירת השתל באמצעות שימוש בחלק מהרגל, יצרו בהדפסה תלת-ממדית פלטה העשויה מטיטניום והשתמשו בה בהשתלה.

ד"ר נבות בהתייחסותו לתרומתה וחשיבותה של טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית בתחומו ציין: "זו שיטה הרבה יותר מדויקת: אפשר לעשות שתלים מותאמים לפציינט במקום להתאים פלטה ולכופף אותה; היא מקלה את התכנון בניתוח, בוודאי במקרים שבהם האוריינטציה קשה. השיטה הזאת חוסכת שעות רבות בחדר ניתוח, כי הנתונים ידועים מראש".

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", מתנהלים באופן שוטף מול חברות וארגונים עסקיים בסדרי גודל שונים, מול יזמים וממציאים, ומספקים עבורם בזכותו של צוות מהנדסים ומעצבים תעשייתיים מוביל - שירותי תכנון, פיתוח וייצור אב-טיפוס של פרויקטים ומוצרים מתחומים שונים - כולל  בתחום הרפואי, תוך שימוש בטכנולוגיות מן המתקדמות בעולם כמו טכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית המאפשרות השגת תוצאות איכותיות ומדויקות, ללא פשרות.

אתם מוזמנים ליצור קשר לקבלת ייעוץ הנדסי ולתאם פגישת הכוונה מקצועית שתסייע בהתאמת הדרך הנכונה של פיתוח הרעיונות והפרויקטים שלכם!