מאגרי חיפוש פטנטים חינמיים

אנו ממליצים לכל ממציא להתחיל בחיפוש פטנטים ראשוני באופן עצמאי, טרם פנייה לחברה מוסמכת. החיפוש הראשוני יכול להעלות תוצאות דומות או אף זהות באופן מהיר ופשוט, ועל ידי כך לחסוך לממציאים זמן, טרחה וכסף.

באמצעות מאגרים חינמיים רבים ניתן לקבל גישה למאגרים אודות נתוני פטנטים או בקשות לפטנטים שהוגשו בעבר. רוב המאגרים מאפשרים ביצוע חיפוש לא רק על פי שם ההמצאה, אלא גם על פי מילות מפתח רלוונטיות. ניתן לחפש לפי מספר פטנט, מילות מפתח, שם המגיש, תאריך ההגשה ועוד .

במידה ולא נמצא פטנט על רעיון או המצאה דומים לשלכם, תוכלו לעבור לשלב הבא של פנייה לחברה על מנת שתבצע עבורכם חיפוש ממצה ונרחב במאגרים מסחריים, שהינם בתשלום.


חיפוש ראשוני יכול להתאפשר באמצעות שימוש במאגרים החופשיים והחינמיים הבאים:

·מאגר רשות הפטנטים הישראלית - מאגר רשות הפטנטים מכיל מידע עדכני על פטנטים שהוגשו בישראל ומאפשר ביצוע חיפוש במאגר באמצעות מאפיינים שונים. ניתן להכנס לחיפוש מתקדם ושם לחפש לפי סיווגי פטנטים, סטטוס פטנטים, שם המגיש, תאריך הגשה וכו.

http://www.ilpatsearch.justice.gov.il/UI/

·מאגר רשות הפטנטים האמריקאית - האתר של משרד הפטנטים האמריקאי מכיל מידע רב בקשר לפטנטים ובין היתר מכיל מאגר מידע של פטנטים ובקשות לפטנטים אמריקאים בלבד. כדי לחפש במאגר הפטנטים האמריקאי יש לקרוא את הוראות החיפוש לפני כן כדי לשלוט בשפת החיפוש המיוחדת למאגר זה. הפטנטים המצויים במאגר הם החל משנת 1790, וקיים מאגר פטנטים נפרד עבור בקשות לפטנטים שהוגשו לפני 18 חודשים (לפי חוק הפטנטים האמריקאי לא ניתן לפרסם מיד פטנטים שהוגשו אלא יש להמתין 18 חודשים ואלו נחשבים לפרסומי הפטנטים החדשים ביותר).

http://www.uspto.gov/

·מאגר משרד הפטנטים האירופי - מאגר המכיל עשרות מיליוני פטנטים מתוך 70 רשויות פטנטים מרחבי העולם. גם כאן ניתן לחפש לפי מילות מפתח, מספר הפטנט, שם המגיש, סיווג הפטנט ועוד, כשלאחר ביצוע השאילתא במאגר מתקבלת רשימת פטנטים רלבנטיים כשלכל פטנט ניתן לראות טקסט מלא, סטטוס, פטנטים מצוטטים ופטנטים מצטטים, תאריך הגשה, שרטוטים ועוד.

http://worldwide.espacenet.com/

 פיתוח מוצרים

אילוסטרציה: מאגרי חיפוש פטנטים חינמיים


·מאגר חיפוש ארגון הפטנטים הבינלאומי (WIPO)- המאגר מכיל 1.6 מיליון בקשות לפטנטים בינלאומיים, ומאפשר גם הוא לחפש  לפי השדות שקיימים בשאר המאגרים.

http://www.wipo.int/portal/en/index.html

·מאגר רשות הפטנטים היפנית – גרסה בשפה האנגלית:

http://www.jpo.go.jp/

·מאגר נתונים של משרד הפטנטים הסיני – גרסה בשפה האנגלית:

http://english.sipo.gov.cn/


·מאגר נתונים של משרד הפטנטים הבריטי

https://www.gov.uk/government/organisations/intellectual-property-office

·מאגר הנתונים של לשכת הפטנטים של אוסטרליה

http://www.ipaustralia.gov.au/

·מאגר EPS@CENET  - מאגר לחיפוש בקשות פטנטים ופטנטים הכולל נתונים של למעלה  מ-90 רשויות פטנטים בעולם.

http://worldwide.espacenet.com/?locale=en_E

·מאגר חיפוש הפטנטים של Google– מאגר השייך למנוע החיפוש גוגל ומכיל את כל התכונות המתקדמות של גוגל שמיושמות על מסמכי הפטנטים (שימוש במילים נרדפות וכולי). הפטנטים הם אמריקאים בלבד ומכילים גם בקשות לפטנטים שפורסמו. המאגר מאפשר גם לחפש לפי תמונות או שרטוטים מתוך הפטנטים.

http://www.google.com/patents