למה חשוב להגדיר את קהל היעד בתחילת הפרויקט

פיתוח של מוצר חדש כולל בתוכו הרבה מאד שלבים. חלקם טכניים – הפיתוח והתכנות המעשיים של המוצר; חלקם עיצוביים – יצירת המראה החיצוני של המוצר, ממשק המשתמש וכדומה; חלקם שיווקיים – פרסום של המוצר, השגת משקיעים לפיתוח; ועוד. אך לפני כל התהליך וכל השלבים על כל סוגיהם, ישנו שלב ראשוני שחשוב מאד לבצע: הגדרת קהל היעד.

מיהו קהל היעד של המוצר שלי?

כאשר מפתחים מוצר חדש, השאלה הראשונה שצריכה לעלות היא: מיהו קהל היעד של המוצר? או במילים אחרות: מיהם האנשים שישתמשו במוצר כאשר יהיה מוכן ומפותח, ומהם המאפיינים של האנשים הללו?

לכל מוצר ישנו קהל יעד. קהל היעד של מחבתות וסירים סטנדרטיים, למשל, הוא אנשים ונשים אשר מבשלים למשפחתם. קהל היעד של מחבתות וסירים מקצועיים, יהיה בדרך כלל שפים ואנשים אשר עוסקים בבישול כמקצוע או כתחביב רמה גבוהה. ישנם מוצרים שיש להם מספר קהלי יעד שונים. לדוגמא: קהל היעד של עגלות תינוק הוא, כמובן, התינוקות שישהו בתוכן. אך לא פחות מכך ואף יותר, קהל היעד הוא ההורים, אשר בוחרים את העגלה ובעיקר, אשר מסיעים אותה ומשתמשים בפונקציות השונות שלה.

למה חשוב להגדיר את קהל היעד בתחילת הפרויקט?

כאשר ניגשים לפרויקט של פיתוח מוצר, צוות רחב של עובדי פיתוח ישקיע שעות רבות ומאמצים רבים, על מנת לפתח מוצר מצוין – יעיל, שימושי, פרקטי, נח, נאה, עדכני וכן הלאה.

חברת גיזמו מייקר מציבה לרשותכם את אנשי המקצוע הטובים ביותר לפיתוח המוצר שלכם. אך על מנת שהצוות הזה יוכל לפתח מוצר שאכן יהיה יעיל, המוצר צריך להתאים לקהל היעד שישתמש בו. לדוגמא: לפטופ הוא מוצר שמשמש אנשי עסקים רבים. עם זאת, קיימים כיום דגמי לפטופ המיועדים לילדים. ההבדלים בין שני הסוגים הם משמעותיים: מבנה המחשב, גודלו ומשקלו, מורכבות השימוש וכן הלאה.

ללא הגדרה מדויקת של כקהל היעד, אי אפשר להתאים את הפונקציות השונות של המוצר, את השימושים שלו ואת המטרות שלו. כל מוצר נועד לשמש את האנשים שרוכשים אותו – ולכן הגדרת קהל היעד היא צעד בסיסי בפיתוח של כל מוצר.

אנו מזמינים אתכם לפגישה ייעוץ ותחילת פיתוח המוצר שלכם!