הדרכים להגן על הפטנט בתהליך שבין הגשת בקשה לקבלת האישור

כאשר אדם מייצר מוצר חדש או ממציא פטנט ייחודי חדש, הוא מעוניין להגן עליו, על מנת לשמור לעצמו את הבלעדיות ואת זכות הראשונים על המוצר, ולהפיק ממנו רווחים רבים ככל האפשר. רישום של פטנט במשרד הפטנטים הוא הדרך הבסיסית והמוכרת ביותר להגנה על הפטנט. כאשר פטנט מקבל אישור במשרד הפטנטים ונרשם באופן חוקי כפטנט, הוא מוגן בזכויות יוצרים, והיזם וממציא הפטנט זכאי לתמלוגים על השימוש בפטנט, וכמובן להגנה חוקית מפני העתקה של הפטנט ושימושים בלתי חוקיים אחרים בו.

עם זאת, התהליך של רישום הפטנט אורך זמן רב, ועוד לפני שהפטנט נרשם כחוק, יש צורך בשיתוף של אנשים נוספים בפטנט, כמו למשל אנשי מקצוע העוסקים בפיתוח של המוצר, אנשי שיווק אשר יסייעו, בהמשך, בשיווק ובמכירה של המוצר, וכן הלאה. יזמים רבים אשר ממציאים פטנט, חוששים מן התהליכים הרבים שעליהם לעבור במהלך הפיתוח המעשי של הפטנט, מאחר שהם חוששים, ובצדק, מפני "גניבה" של הרעיון והעתקה שלו.

מהן דרכים להגן על הפטנט?

על מנת להגן על הפטנט, חשוב מאד להחתים כל אדם אשר נקשר לפרויקט ולפטנט על הסכם סודיות. הסכם כזה צריך להיחתם עם כל אדם או גוף אשר נקשר לפטנט, החל מהחברה המפתחת את הפטנט. חברת גיזמו מייקר, למשל, המסייעת בכל שלבי הפיתוח, ועד אנשי הפיתוח עצמם – מהנדסים, מעצבים ועוד, עובדת מול הסכם סודיות מוקפד. גם אנשי השיווק צריכים לחתום על הסכם סודיות, וכך, כאמור, כל איש מקצוע או שותף אחר לתהליך.

הסכם סודיות

זאת משום שלכל פטנט ישנם פרטים שונים אשר מייחדים אותו. לכן, ניתן לנסח את הסכם הסודיות בצורה פרטנית, על מנת למנוע פרצות בהסכם. חשוב לדעת, כי גילוי של הפטנט ללא חתימה על הסכם סודיות, נחשב באופן חוקי כפרסום של הפטנט, ועלול לחבל באפשרות לרשום את הפטנט באופן חוקי. לכן, לפני כל פניה לאיש מקצוע במהלך הפיתוח או השיווק של הפטנט, יש להחתים אותו על הסכם הסודיות, ורק לאחר מכן, לספק לו את הפרטים על הפטנט.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ לפיתוח ולשיווק של המוצר שלכם, בסודיות מלאה.