מה כדאי לדעת על מחירי פיתוח מוצר בארץ ובעולם

מחירי פיתוח מוצרים  נקבעים על פי מספר פרמטרים:

עקרון הרווח: כל חברה המוכרת את מוצריה\שירותיה רוצה שהרווח הגולמי שלה; כלומר, ההכנסות ממכירות בניכוי עלותן- יהיו כמה שיותר גבוהות.

מודל נקודות האיזון: בראייה כוללת; מלבד ההתמקדות ברווח הגולמי, יש לוודא כי הרווח הכולל- הינו מקסימאלי וזאת ניתן לבצע לפי מודל נקודת האיזון. מודל זה בודק את נקודת כמות המוצרים הנדרשים למכירה שבה הרווח ממכירתם מכסה את סך העלויות ( קבועות ומשתנות ).

השקעה ראשונית נדרשת: לפני כל יציאת מוצר לשוק; יש צורך בבחינתו ההנדסית, שיווקית, תפעולית וכלכלית על מנת להגדיל את הסיכוי להצלחתו. לכן, בתחילת פיתוח המוצר- נדרשת השקעה לא מבוטלת בתכן ( תכנון הנדסי ) של המוצר, בקהל היעד הרלוונטי, האם זה יכול להתאים לאותו שוק של אותה מדינה ? על פי התרבות הקיימת בה.

כיוון שכל מדינה באה מתרבות שונה ומאפיינים שונים - יש צורך לחקור ולהכיר אותה על מנת לבצע אדפטציה ( אימוץ ) של המוצר עבור אותו השוק באותה מדינה. למשל; בישראל, על פי מחקרו של פרופ' הופסטדה, התרבות מאופיינת בתכנון מקדים וצורך בידיעה מראש של פני הדברים. לעומת זאת; בסין לדוגמא, בתרבות- אין דרך אחת נכונה לעשות דברים והם מסוגלים לקבל חוסר וודאות. דבר זה יכול לבוא לידי ביטוי כאשר חברה ישראלית; תרצה לחתום עם שותף סיני על יציאה של מוצר לשוק. על פי החברה הישראלית; ברגע שנחתם החוזה, היא רגועה בהקשר ליציאתו של המוצר- אך בניגוד לכך, הסינים ייראו בחוזה חלק טכני גרידא ולא משמעותי ורק כאשר יתפתחו יחסי אמון בין החברה הישראלית למקבילה הסינית- אז המוצר יוכל לצאת לדרך מנקודת מבטם של הסינים.

קיימים גורמים נוספים המשפיעים על תמחור פיתוח מוצרים בארץ ובעולם.

אצלנו, בחברת "גיזמו הנדסה"- מעבר לאספקת שירותי פיתוח, מחקר וייצור מוצרים פורצי דרך - קיים גורם אנושי בעל ידע נרחב ועתיר קשרים בעולם העסקי של פיתוח מוצרים ב-דגש על כל נושא התמחור של עלויות הפיתוח גם ברמה הגלובאלית.

מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבוע פגישת ייעוץ.