מכירת פטנטים לחברות

מכירת פטנטים לחברות, בניגוד למכירת

כאשר יזם ניגש לתהליך פיתוח מוצר או רעיון, בדרך כלל עומדים לנגד עיניו הלקוחות הסופיים של המוצר המדובר. זה ניראה טבעי לחלוטין שהמוצר אותו היזם רוצה לפתח ולהגן אליו ב פטנטים , יהיה מכוון לקהל היעד הסופי, אך צריך לזכור שלעיתים הקונה שלך יהיה אדם אחד בלבד. הקונה היחידה יהיה בדרך כלל מנהל או בעלים של חברה קיימת, אשר תיהיה מעוניינת ב פטנט שלך.

אם כך, המוצר צריך להיות מכוון לקהל היעד הסופי, אך יש לשים דגש גם על האפשרות של מכירת הפטנט לחברה גדולה ולהבין את ההבדלים בין דרישות המוכנות הטכנולוגית. במילים אחרות, היזם צריך להכין את החומר הרלוונטי באופן שונה, כאשר הוא ניגש לתהליך מכירת המוצר לצרכן הסופי, או כאשר הוא מגיע לפגישה בחברה טכנולוגית אשר מעוניינת לקנות את הפטנט.

כאשר היזם מעוניין להתחיל בייצור המוצר, וליצור את כיווני השיווק בעצמו, חובה להגיע למוצר מוגמר ומעוצב ככל הניתן. ישנו דגש משמעות מאוד על עיצוב תעשייתי , מיתוג, לוגויים וכדו. צריך לזכור שכל החלטה בזמן פיתוח המוצר , לא תשתנה בהמשך ובעצם תיגרר עד למדף ולידיו של הצרכן.

לעומת זאת, אם הלקוח שלך הוא מנהל בחברה יצרנית גדולה, יש לזכור שככל הניראה יבוצעו שינויים למוצר, ואפילו שינויים ב רישום פטנט ים וקניין רוחני הקשור למוצר, עוד לפני שההמצאה תגיע לקהל היעד. 

לכן, אם הכוונה היא למכור את המוצר לחברה גדולה, הדגש לא יהיה על הלוגו, המיתוג, העיצוב התעשייתי או המראה הכללי של המוצר. הדגש במקרה הזה יהיה בעיקר על מוכנות טכנולוגית, פונקציונאליות, הגנה על הקניין הרוחני על ידי רישום פטנטים וביצוע חיפוש פטנטים בצורה יסודית, וכן הכנת תיק מוצר שלם ככל הניתן, עם שרטוטים לייצור והוראות הרכבה.

חברה אשר קונה פטנט כזה או אחר, בכל מקרה תבצע שינויים ל עיצוב המוצר ותשנה לחלוטין את המיתוג, ולכן חשוב להגיע עם בסיס מוצק של תוצאות פיתוח אשר החברה אינה יכולה להגיע אליו בעצמו. 

כל חברה יכולה להעסיק את שרותיו של מעצב תעשייתי מצויין, מעצב גרפי ויצרן.

החברה בעצם קונה את הרעיון שלך, ולא את המוצר הסופי, ולכן צריך להציע בפגישה משהו מושך יותר מ"סתם עוד מוצר יפה" ולהראות יחודיות מבחינת הרעיון, הקונספט או צורת הביצוע הטכני.

בשורה התחתונה:

אם ברצונך למכור מוצר בחנויות, התמקד בשלמות, המראה והמיתוג של המוצר.

אם בכוונתך למכור רעיון לחברה גדולה קיימת, התמקד בעריכת פטנטים מקצועית, מחקר ופיתוח, תיק מוצר והצגת החומר בצורה מושכת.

בהצלחה.