מה קורה כאשר מהנדס מכונות ומעצב תעשייתי נפגשים

עיצוב תעשייתי זה הוא תחום שקשור ביצירת ופיתוח מוצרים המיוצרים באופן חרושתי וסדרתי. ישנם מספר מאפיינים לעיצוב התעשייתי וביניהם:

  • מחקר
  • חשיבה קונספטואלית
  • חדשנות
  • פיתוח ותכנון

העוסקים בעיצוב תעשייתי הם המעצבים התעשייתיים. מתוך העיצוב התעשייתי ישנו תחום הנקרא עיצוב המוצר והוא עוסק במוצרים עצמם לעומת העיצוב התעשייתי שמתמקד בצורה רחבה ברעיונות, במוצרים ובשיטות לייצורם. קיים דגש בתחום זה על אסתטיקה והנדסת אנוש.

הנדסת מכונות היא דיסציפלינה המיישמת עקרונות של הנדסה, פיסיקה ומדע של חומרים עבור עיצוב,ניתוח, ייצור ותחזוקה של מערכות מכאניות. זה הוא ענף בתחום ההנדסה שמערב את העיצוב, הייצור ואת הפעלתו של מיכון. הנדסת מכונות היא אחד התחומים הוותיקים והנרחבים ביותר מתחומי ההנדסה.

בשדה העיסוק בתחום הנדסת המכונות קיימת דרישה להבנת נקודות ליבה הכוללים ידע במכאניקה, קינמאטיקה, תרמודינאמיקה, מדעי החומר, ניתוח מבני וגם ידע בתחום החשמל. כאמור, העיצוב התעשייתי מצריך עבודה יסודית של תכנון בדרך עד לשלב הפיתוח והייצור של מוצר מסוים; בין אם מדובר במיכון למפעלים ובין אם מדובר במוצר המיוצר במפעל. מהנדסי המכונות, הם אילו האחראיים על כל נושא התכן (התכנון ההנדסי) של מוצרים ובין השאר גם על פיתוח העיצוב התעשייתי שלהם.

המפגש בין תחום הנדסת המכונות לעיצוב התעשייתי מייצג חדשנות, מיישם יצירתיות וממשיך ומפתח רעיונות חדשים הן לשיפור מוצרים קיימים והן לפיתוחם של מוצרים חדשים. התכנון הייחודי של מוצר שנובע מחשיבה קונספטואלית על עיצובו מביא לכך שבאמצעות מהנדסי המכונות - נוצר מעגל מתמשך של יצירת מציאות טכנולוגית חדשה.

דוגמאות מרשימות למפגש בין הנדסת המכונות לבין תחום העיצוב התעשייתי הוא למשל ספינות משא ענקיות היכולות לשאת טונות של סחורות ולאפשר את קיומו של מסחר נרחב בין מדינות. דוגמא לעיצוב תעשייתי קטן בגודלו אך מהותי בתפעולו הוא למשל תג אלקטרוני במזוודות; כך שאפשר להבדיל ממזוודות אחרות ולדעת שהמזוודה החולפת על פנינו במסוע, אכן שייכת לנו.

יש לכם רעיון יצירתי ? העליתם במוחכם קונספציה פורצת דרך ?

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", נלהבים לרוץ איתכם קדימה ולהוביל בחדשנות ויצירתיות את הרעיון הייחודי שלכם. כחברה המספקת שירותי תכנון, פיתוח וייצור מוצרים; בשילוב חוש ההמצאה שלכם, נוכל לעצב את תעשיות העתיד !