מרעיון ראשוני לאפליקציה חדשה - יישום רעיונות חדשים לאפליקציות

רעיון לאפליקציה חדשה - איך הופכים רעיון ראשוני לאפליקציה מנצחת

אז יש לך רעיון לאפליקציה חדשה ואתה לא בטוח מאיפה מתחילים - ברכותיי, בדיוק ככה התחילו יוצרי Angry Birds, Whatsapp, Uber ועוד אפליקציות בשווי מליארדי דולרים אשר רק לא מזמן היו רעיון ראשוני בראשו הקודח של ממציא כמוך.

החדשות הטובות הן שכממציא הרעיון אתה לא בהכרח צריך להיות תכנת או מהנדס תוכנה. האמת היא שחלק גדול מהיזמים בתחום אינם אנשי מחשבים כלל (ממציאי Instagram ו-Uber למשל הם דוגמא מצויינת).
גם ההשקעה הראשונית הדרושה בכדי להגיע לאפליקציה ראשונית עובדת היא כנראה נמוכה בהרבה מהמצופה. בעוד שבעבר היה מקובל לגייס לפחות 100K דולרים לפני ש"יוצאים לדרך", היום אנו עדים לשינוי מהותי בטקטיקה ומגלים שרוב היזמים מעדיפים לצאת לדרך בכוחות עצמם, לממן את האיטרציה הראשונה של פיתוח האפליקציה ולנסות לגייס הון רק לאחר הפיתוח הראשוני.

אז מה דרוש אם כך בכדי להפוך רעיון לאפליקציה טובה?
כיום כל מה שדרוש הוא רעיון מוגדר היטב, בית תוכנה מנוסה ואלפי דולרים בודדים בכדי להגיע לאב טיפוס של אפליקציה עובדת.
מהנדסי מערכת מנוסים יוכלו לעבוד איתך, הממציא, ולהפוך את הרעיון שלך לאפליקציה אמיתית תוך מספר שבועות ובעלויות נמוכות מאוד ביחס לעלויות פיתוח של מוצרים פיזיים או אפילו ביחס לעלות הפיתוח של רעיון לאפליקציה רק לפני שנים ספורות.
 פיתוח מוצרים רפואיים
אילוסטרציה: רעיון לאפליקציה מצליחה.

מה הופך רעיון למצליח?
אף אחד עוד לא הצליח לפענח את "הרוטב הסודי" שהופך אפליקציה לוויראלית או להצלחה מסחרית. עם זאת, ישנם מספר כללי אצבע מוסכמים שהפכו למטודולוגיות העבודה המקובלות בשנים האחרונות:
  1. בדיקת הרעיון ע"י MVP (מוצר ראשוני פשוט ביותר הכולל רק את הפונקציות העיקריות והבסיסיות ביותר באפליקציה) "Lead startup"
  2. פיתוח מהיר ועבודה באיטרציות קצרות תוך שיפור מתמיד. iterative development
  3. התמקדות בKPI (המדדים העיקריים להצלחה) כגון עלות התקנה, תקופת שימוש, זמן מסך וכולי
  4. אופטימיזציה ל ROI (החזר השקעה) על ידי פיתוח ערוצי הפצה זולים מצד אחד ושיפור ההחזר פר משתמש מהצד השני
כמובן שההגדרה המדוייקת של כל אחד מהמדדים משתנה והטקטיקה אינה אחידה, אבל השורה התחתונה כמעט בכל התעשיה זהה: שיפור מתמיד בהשגת התקנות רבות וזולות מול מיקסום ההחזר הכספי פר משתמש. 

איך בודקים את הרעיון לאפליקציה?
גם המומחה הגדול ביותר והמשקיע המנוסה ביותר לא יוכלן לומר לכם מראש האם הרעיון "טוב" או לא. הדרך היחידה לדעת מהו הפוטנציאל האמיתי של הרעיון הוא לצאת לדרך ולבדוק את הרעיון באפליקצייה פשוטה.

איך מתחילים בפיתוח?
פשוט מאוד - נפגשים עם מהנדס מערכת ודנים ברעיון. המהנדס יוכל להעריך  את זמן הפיתוח והעלויות הצפויות, ולספק מפת דרכים מלאה לפיתוח הרעיון והפיכתו לאפליקציה מנצחת.

בהצלחה!
 פטנטים