עיבוד תמונה

מהו עיבוד תמונה ממוחשב

עיבוד תמונה הוא תחום המשתייך למדעי המחשב, למתמטיקה השימושית, להנדסת החשמל ולאלקטרוניקה. הוא עוסק בפעולות המבוצעות על מרכיבי מידע שונים בתמונה (או בקבצי ווידאו) ונהוג לחלק אותו ל-5 נקודות עיקריות:

  • שיפור התמונה: מגוון פעולות שונות שמטרתן היא לשפר את איכות התמונה הקיימת. הצורך בשיפור התמונה יכול לנבוע מבעיות כגון רמת ניגודיות נמוכה וטשטוש. ניגודיות נמוכה עלולה להיגרם כתוצאה מתנאי תאורה בעיתיים למשל. טשטוש יכול לקרות כתוצאה ממיקוד לא תקין של מצלמה או תנודות בזמן הצילום. ליקויים אלה ואחרים, ניתנים לתיקון חלקי בשיטת עיבוד מתאימה. הפעולות שאמורות לשפר את התמונה, אינן מוסיפות או גורעות כל מידע קיים- אלא מנסות להדגיש ולחדד מרכיבים שלא נראו בה קודם לכן, בשל הפגמים השונים. במקרה של שיפור תמונה, הגורם העיקרי להיווצרות הפגמים בה הוא לא תמיד ידוע מראש.

  • שחזור התמונה: שחזור תמונה מתייחס אף הוא לפעולות הנעשות במטרה לשפרה אך ההבדל הוא שבמקרה של שחזור תמונה, הגורם להיווצרותם של הפגמים השונים הוא בדרך כלל ידוע. למשל, בעיה שגרמה להופעתם של פסים לא רצויים. ביצוע פעולה הפוכה ביחס לגורם להיווצרותם של הפגמים בתמונה, יאפשר לקבל את גרסתה המקורית.

  • ניתוח התמונה: מכלול פעולות המתבצעות למטרת זיהוי מרכיבים שונים בתמונה ואת הקשר הקיים בין אותם המרכיבים. זיהוי המרכיבים מאפשר ביצוע משימות ממוחשבות, וזאת בהסתמך על המידע הקיים בתמונה.

  • דחיסת התמונה: מגוון פעולות שמטרתן היא הסרת פרטים מן התמונה שהם אינם רלוונטיים.

  • בניית התמונה: יצירת תמונה מלאה המבוססת על מידע מצומצם בלבד.

ככלל, תהליכי עיבוד תמונה נעשים באמצעות תוכנות ייעודיות. בין הנפוצות שבהן, נמנות תוכנות כגון פוטושופ, פוטו-אדיטור, פיינט-שופ פרו, GIMP, PIXLR EDITOR ואחרות. פרט לעיבוד שמטרתו היא לשפר איכות, לעיתים הצורך בעיבוד תמונה נובע מתוך הקשר של ביטחון לאומי ומטעמי אבטחה. במקרים אלה, תהליכי העיבוד מתבצעים במטרה לזהות באפקטיביות תנועה ולסווג באופן נקודתי צורות ואובייקטים שונים.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה, עוסקים בתכנון ובפיתוח של מוצרים חדשים. הצוות המנוסה והמקצועי שלנו, מספק פתרונות הנדסיים  מלאים מקצה לקצה, עבור ארגונים עסקיים ויזמים פרטיים בעלי רעיונות ייחודיים.