עיצוב תעשייתי של מוצר צריך לקחת בחשבון תעשיות ייצור שונות

עיצוב תעשייתי של מוצר חדש הלוקח בחשבון את התעשיות ייצור השונות, מאפשר ליעל את תהליך הייצור ולהוזיל עלויות הייצר.

העיצוב התעשייתי הינו תהליך מורכב ומקיף, המהווה חלק אינטגראלי בפיתוח מוצרים המיוצרים בייצור המוני. תהליך זה, עליו אחראים מעצבים תעשייתיים, כולל ביצוע מחקר שוק, גיבוש קונספט (רעיון) ייחודי למוצר, ועבודה משותפת מול גורמים נוספים כמו מהנדסי מכונות ומהנדסי אלקטרוניקה. העיצוב התעשייתי מבטא הלכה למעשה - ערכים של חדשנות ויצירתיות. וזאת, לצד הפגנת יכולות תכנון ברמות גבוהות במיוחד.

לצד עיצובו התעשייתי של מוצר, מתקיים תהליך של תכנון ופיתוח אשר כולל בין היתר, ביצוע בקרת איכות על תהליכי הייצור. מטרת העיצוב התעשייתי, היא לנסות ולייצר את המאזן האידיאלי בין סוג הטכנולוגיה, רמת פונקציונאליות וחוויית השימוש של הצרכן במוצר.

כשחושבים על עיצוב תעשייתי, ניתן לשער כי מדובר בתהליך אשר מונע מיצירתיות חופשית, המתבססת על ניתוח קפדני של דרישות המוצר והשוק. יחד עם זה, מדובר בתהליך עם המון עבודה אנליטית הכוללת הכנת שרטוטים, יצירת אב-טיפוס למוצר והכנסת שינויים ושיפורים נדרשים בהתאם לסוג המוצר ולמטרות ייצור מוגדרות. 

בכדי לענות על צורך מסוים במוצר, העיצוב התעשייתי צריך להתחשב במגוון רחב של פרמטרים. אחד המרכזיים שבהם הוא הפרמטר הטכנולוגי, שיכול להתקשר למפעל המייצר את המוצר ולשיטת הייצור שבאמצעותה הוא מבצע זאת. סוג הטכנולוגיה, יכול להשפיע בצורה ישירה על סוג החומרים שירכיבו את המוצר, ובנוסף, גם על רמת התפקודיות שלו. בסופו של דבר, המטרה היא לייצר התאמת מוצר מדויקת להעדפותיהם של קהלי יעד מוגדרים.

לכל תעשיית מוצרים מרכזית, יש נישה וקווים מנחים ספציפיים לעיצוב. אך המשותף לתעשיות השונות, היא הבנתם המעמיקה של היצרנים: "כדאי לנו לייצר עיצוב תעשייתי מנצח על מנת לזכות בליבם של צרכנים". הדבר תופס ונוגע לכל תעשייה משמעותית. החל מזו של מוצרי צריכה ואלקטרוניקה ביתיים, ועד לתעשיות הרכב הענקיות וגם מעבר לכך.

ככל שהתאמת עיצוב תעשייתי למוצר תצליח לייצר אטרקטיביות וחדשנות, כך הוא יהפוך למוצלח יותר מבחינה שיווקית. מדד נוסף להצלחתו של העיצוב התעשייתי, תתבטא גם ביכולתו לייעל תהליכי ייצור.

לנו בחברת גיזמו הנדסה, יש ניסיון וידע נרחבים בפיתוחם של מוצרים חדשים. אנו מספקים ללקוחותינו פתרונות הנדסה מלאים, תוך התמקדות בפרטים החשובים ביותר, כמו התאמת עיצוב אופטימאלי למוצר בהתאם לתעשייה שאליה הוא שייך.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר, ולקבוע פגישת תכנון מקצועית!