עלויות פיתוח אב טיפוס - כמה עולה לפתח אב טיפוס ולייצרו

עלויות פיתוח וייצור אב טיפוס נעות בטווח רחב יחסית של מחירים ונקבעות בין השאר בהתאם לשיטת הייצור המושפעות מהתחום המסוים של האב טיפוס או הדגם שהלקוח מעוניין לפתח ולבנות. ייצור אבי טיפוס מתייחס למגוון גדול של תחומים כגון: תקשורת קווית ואלחוטית, מכשור מדעי והנדסי, מכשור רפואי, חילוץ, עיבוד שבבי, מכשור בקרה, מכשור ביתי, מכשור סיסמולוגי וגמולוגי, תוכנה, חומרה, אלקטרו מכאניקה, אופטיקה, בלוטוס, מתכת, פלסטיק, חשמל, אלקטרוניקה ועוד תחומים רבים.

אמצעי ייצור שונים

עלויות הפיתוח מושפעות מסוג הציוד הנדרש, החומרים והמכונות. חלק מהחברות העוסקות בפיתוח ובניית אב טיפוס מבצעות זאת במעבדות ובבתי מלאכה המצויים במפעלי החברה. תהליכי הבנייה כוללים שימוש במכונות ואמצעי ייצור משתנים, כך לדוגמא ייצור חלקי פלסטיק יכול להיעשות במדפסת בהדפסה תלת ממדית, המאפשר ללקוח, היזם, לבחון את המוצר עוד לפני בניית אב טיפוס סופי. ייצור אבי טיפוס על ידי הדפסה תלת ממדית כולל מגוון יתרונות שבאים לידי ביטוי בכמה מישורים, עליהם נרחיב את היריעה בשורות הבאות.

הדפסה תלת ממדית לפיתוח אב טיפוס- יתרונות

היתרון הראשון נובע מהאפשרות לערוך שינויים ברכיבי הפלסטיק במינימום זמן ובעלויות נמוכות ביחס לשימוש בטכנולוגיות אחרות שקיימות בשוק. הדפסה תלת ממדית נחשבת לאמצעי ייצור יעיל היות ומאפשרת לבחון אלטרנטיבות ועיצובים אחרים למוצר עוד במהלך הבנייה והייצור של הדגם. כמו כן ייצור אבי טיפוס או דגמים של חלקי פלסטיק בתלת מימד יכול לצמצם משמעותית את עלויות פיתוח המוצר או הפטנט תודות להפחתה בעלויות הייצור של רכיבי הפלסטיק ומתן אפשרות זולה ומהירה במהלך הפיתוח לעשות שינויים ברכיבים אלו.

מעבר להדפסה תלת ממדית ניתן לייצר אב טיפוס במגוון רחב ונוסף של טכנולוגיות מסורתיות יותר הכוללות בין השאר חריטה, עיבוד שבבי ולייזר.