מסלול שיווקי למוצר חדש - שלבים ורעיונות

לאחר צליחת האתגר המורכב של להביא לייצורו של מוצר חדש, אתם מתכננים לפרוץ אתו לשוק. תחום השיווק הוא תחום נרחב ומורכב מתהליכים רבים ושונים שמטרתם הסופית היא לעודד רכישה של מוצר\רעיון או שירות מסוימים.

 

שיווק יכול להיעשות במגוון ערוצים שונים, ונעבור על כמה מהם תוך כניסה לעולם התוכן השיווקי, "תמהיל תקשורת שיווקית", מושג בתחום השיווק בעל כמה מרכיבים:

 

  • פרסום: כל דרך שאינה אישית ובתשלום של הצגת רעיונות, סחורות או שירותים וקידומם על ידי מעניק חסות מוכר (עיתונים, טלוויזיה (פרסומות), אריזות חיצוניות, שלטי חוצות, סמלים, סרטים, מצגות, קידום באינטרנט- דרך פייסבוק למשל).

 

  • קידום מכירות: תמריצים לעידוד התנסות במוצר או בשירות או רכישתם. לרוב הם קצרי טווח.

 

  • אירועים וחוויות: פעילויות ותוכניות מתוכננות בחסות חברה או ארגונים עסקיים\יזמים במטרה ליצור פעילויות יומיות או מיוחדות הנוגעות למוצר\שירות מסוימים.

 

  • יחסי ציבור: תכניות המיועדות לקדם את תדמיתם של חברה או מוצר וגם להגן עליהם (הודעות לעיתונות, נאומים, סמינרים, עלון חברה, הפניות מעמוד פייסבוק).

 

  • שיווק ישיר: תקשורת ישירה עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים (קטלוגים, דואר, שיווק טלפוני, קנייה אלקטרונית- כדוגמת אתר EBAY, דואר אלקטרוני).

 

  • מכירה אישית: פעילות פרונטלית עם קונים פוטנציאליים - עריכת מצגות, מענה על שאלות וקבלת הזמנות (פגישות מכירה, דוגמיות, ירידים, תכניות תמריצים).

 

כל נקודת מגע עם מוצר (מחיר, אריזה, התנהגות מוכרנים וכו') מחזקות או מחלישות דעה של לקוחות על חברה מסוימת ועל מוצריה. על מנת לשווק בצורה טובה חשוב לפתח תקשורת שיווקית יעילה, וזאת באמצעות שמונה שלבים:

 

  • זיהוי קהל יעד: למי פונה המוצר.

 

  • קביעת יעדים תקשורתיים: המצאת או מציאת קטגוריה למוצר, מודעות למוצר, עמדה כלפיו.

 

  • עיצוב תקשורתי: מה לומר (אסטרטגיה של מסר), איך לומר (אסטרטגיה יצירתית), מי צריך לומר (מקור המסר, אמינות דובר- מומחיות, מהימנות).

 

  • בחירת ערוצי התקשרות: תקשורת אישית, פנים אל פנים, טלפון, מיילים, SMS או ערוצים לא אישיים המכוונים להמון (פרסום, קידום מכירות באמצעות מבצעים, אירועים, פרסומות טלוויזיה, קידומים בעמוד פייסבוק עסקי ועוד).

 

  • קביעת תקציב: קביעת תקציב כולל לתהליך התקשורת השיווקית של מוצר.

 

  • החלטה על תמהיל התקשורת: כמה כסף ילך ולאן (פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור וכו').

 

  • מדידת תוצאות: כמה הכנסות\הוצאות, השפעה התכנית של התקשורת השיווקית על קהל היעד (סקר, מדדי התנהגות).

 

  • ניהול תהליך תקשורת שיווקית משולבת: תכנית כוללת לתקשורת שיווקית, הכרה בערך מוסף של כל אחד מתחומי התקשורת הקיימים וחיבורם לקבלת בהירות, עקביות במסר והשפעה מרבית על מכירות.

 

 

חברת גיזמו הנדסה, המומחית בתכנון, פיתוח וייצור מוצרים חדשים - תהווה בעבורכם ערוץ מלווה "מרעיון ועד למוצר".

צרו קשר לקביעת פגישת יעוץ!