מאמר לרגל החגים - פטנטים בנושא יהדות ובתחום הדת

ברוח החג, החלטנו לספר לכם על כמה המצאות ופטנטים בתחום היהדות והדת בכלל.

בשנה האחרונה התחלנו לעבוד עם מספר יזמים דתיים, על פרויקטים שונים, מוצרים, פטנטים והמצאות בתחום היהדות.

על חלק מהפרויקטים לא ניתן לדבר, כיוון שאנו עדיין חתומים על הסכמי סודיות או שהתבקשנו לא לחשוף את תוכן העבודה, אך אדבר בכמה מילים על פרויקטים שאינם סודיים.

ההמצאה הראשונה בנושא זה, היא המצאה של בחור דתי מירושליים, אשר החליט להביא פתרון יצירתי לנתילת ידיים, עבור הציבור הדתי והחרדי בארץ (ובעולם).

כמו שכניראה ידוע לכם, דומרי מסורת נוהגים ליטול ידיים לפני כל ארוחה, תוך שימוש בכלי פלסטיק בעל שתי ידיות קשיחות.

דבר זה מקשה על קיום המצווה בזמן טיולים או במקומות בהם אין בנמצא כלי מתאים לנטילת ידיים.

ישבנו וחשבנו על פתרונות בנושא זה, והגענו למוצר עם פוטנציאל מסחרי לא מבוטל - כוס נטילת ידיים מתקפלת, עשוייה גומי, או מתקפלת.

הכוס המתקפלת עשוייה מחומר גמיש דמוי סיליקון, ויכולה להיכנס לכל תיק, ואפילו לכיס צדדי במכנס. כאשר שומר המצוות הצדיק מעוניין ליטות על ידיו, כל שאליו לעשות זה לפרוס את כוס נטילת הידיים, להגיע למקור המים הקרוב וקיים את המצווה.

2- המוצר השני קשור בתחום ארבעת המינים. כידוע, לפני חג הסוכות, קונים היהודים בהמוניהם שקיות ניילון שקופות המכילות את ארבעת המינים. אם יצא לכם להתעסק עם הניילוניות הללו, אתם בטח יודעים שמדובר על מוצר לא נוח, ותוכן הניילוניות נוטה לזוז ולהישחק במשך החג. 

לקוח קבוע של מקביט הגיע לפתרון יצירתי ומעניין לנושא זה. האיש המציא משאבת אוויר קטנה, אשר מתחברת לניילון ושואבת את האוויר מתוך השקית. הוואקום שנוצר בתוך השקית מונע מארבעת המינים לזוז בפנים, ובעצם מקבע אותם במקום. כמו כן, הפטנט מאט את הריקבון של החומר האורגני ושומר על טריות ארבעת המינים.


3- פטנטים בתחום הביגוד לחרדים:

התלבושות של דתיים חרדים נאשרו ללא שינוי במשך שנים רבות, לאחר התפתחותן במזרח אירופה. התלבושות השחורות המוכרות עשויות בדים שונים, ולפעמים גם מפרווה של חיות. פריט לבוש מקובל בעדה החרדית הוא השטריימל,. כובע שחור עשוי שער שועל אשר נתפר בדרך כלל ביד.

לאחרונה התבקשנו להתחיל בפיתוח פטנטים שונים בתחום הביגוד, כאשר פרויקט הדגל, הוא מכשיר ייצור מתקדם, המאפשר לייצר כובעי שטריימל מפרוות שועל בצורה אוטומטית כמעט לחלוטין, ללא התערבות יד אדם.

המוצר הזה יאפשר למוכרי הכובעים לייצר כובעי שטריימל אכותיים בלי להסתמך על מיומנות ידם של אמנים, וכך להוזיל את המוצר האיכותי בעשרות אחוזים.

4- פטנטים בנושא שמירת השבת: פיתחנו לאחרונה דוד מים מיוחד אשר מאפשר לקבל מים חמים גם בימי חורף ללא שמש, ללא הדלקת דוד חשמלי.

יש לכם רעיון לפטנטים בתחום היהדות, או כל תחום אחר? אולי נוכל לעזור לכם.

היכנסו לאתר הראשי וצרו קשר לייעוץ ראשוני.

בברכת חג פסח שמח וכשר.