פטנטים - פיתוח פטנטים בישראל, מתי לרשום פטנטים, כמה זה עולה ואיך רושמים פטנטים

רישום פטנטים על המצאות נועד להקנות לממציא הרעיון או לחברה המסחרית בעלות על הקניין הרוחני שעומד בבסיס אותה ההמצאה או הטכנולוגיה. להלן כמה מהמקרים המיוחדים בהם מומלץ לבצע רישום פטנט על המצאה של יזם או ממציא פרטי. אם הינך סבור כי ניתן ליישם את הרעיון שלך במוצר וברצונך לממשו מסחרית, השתדלת להמתין עם הליך הרישום עד לנקודה בה הוא יצא לשוק. רישום הפטנט יעשה לאחר שיש בידך את המוצר הסופי לרבות תיקן מוצר המותאם לייצור המוני.

כמה עולה לרשום פטנט בישראל?

עם עדכון המחירים על ידי רשות הפטנטים בינואר 2013, האמירו עלויות אגרות הפטנטים בישראל ובפרט חלה עלייה ברישום פטנטים ותשלומי ארכה חודשיים. לפי התקנות החדשות, אגרת ההגשה הבסיסית עבור בקשת פטנט הוכפלה כמעט עם עלייה מ- 1075 שקלים ל-200 שקלים. עלייה ניכרת חלה גם באגרות עבור ארכות חודשיות מ- 64 שקלים ל-200 שקלים. בנוסף התקנות החדשות הגדירו תשלומים חדשים וביניהם תשלום נוסף על כל חמישים עמודים למעלה ממאה העומדים הראשונים של פרוט הפטנט ואגרת קיבול של בקשת פטנט.

רישום פטנט עצמאי

השלב הראשון בדרך לקבלת פטנט הוא הגשת בקשה לפטנט לרשות הפטנטים באותה המדינה בה התקבלה ההחלטה להגיש בקשה לפטנט על ידי מי שהגה אותו והמציא אותו. הגשת הבקשה תיעשה בהתאם לתקנות של הרשות הרלוונטית היינו באמצעות טפסים מתאימים, תשלום אגרה וכיוצא באלו. אישור ההגשה מתקבל לאחר כמה שבועות וכולל בין השאר את פרטיו של בעל הבקשה, מספר הבקשה לפטנט, הממציא ועוד.

רשות הפטנטים לאחר שנה עד כמה שנים מגישה דוח אל מבקש הבקשה המנמק מדוע הרשות מסרבת להעניק פטנט. אם הטיעונים שהוצגו בתשובה לדוח הבחינה הנ"ל מתקבלים על ידי רשות הפטנטים, יוענק פטנט לבעל הבקשה. יש לשלם דמי חידוש אחת לכמה שנים לאחר קבלת הפטנט. תוקף הפטנט יכול להגיע לעשרים שנים החל מיום הגשת הבקשה לפטנט.

חיפוש פטנטים

חיפוש פטנטים נחשבת לאחת הדרישות המרכזיות המוצגות התחום וזאת במטרה לוודא כי הרעיון פטנטבילי וניתן להגנה במדינות העולם השונות. ניתן לבצע ראשית סריקה עצמאית אחר פטנטים ומשם להמשיך לבדיקות נוספת בעזרת גופים מומחים. חברות המתמחות בחיפוש פטנטים יסייעו לבעל ההמצאה לראות האם ישנם פטנטים קרובים שיכולים ליצור מחסום מסוים בניסיון להגן על ההמצאה גם אם רעיון הבסיס שונה במהותו.

משרד ההנדסה גיזמו

משרד ההנדסה גיזמו הוא משרד משותף של שתי חברות GizmoEngineering LTD ו MecBit LTD. . גיזמו מתמחה במתן שירותי פיתוח מוצרים פטנטבילי ים, בניית אבי טיפוס של מוצרים חדשים והכנת תיקי מוצר. החברה פועלת מול יזמים וממציאים פרטיים בעיקר אולם גם מול חברות סטרט אפ, חברות מסחריות ותעשיות ביטחוניות. הגישה המקצועית בה נוקטת החברה בכל הנוגע לתהליכי העבודה במסגרת פיתוח מוצרים היא זו אשר מבדילה אותה מיתר החברות בתחום.

גיזמו מקפידה על תהליכי עבודה מהירים וזולים יחסית תוך כדי שהיא מקפידה על כללי התוכן המקובלים ובמקביל שומרת על מחירים נוחים גם עבור יזמים פרטיים שמעוניינים לממש רעיון או פטנט חדש.