שלבים בפיתוח מוצרים חדשים וכלי עבודה בפרט

פיתוח וייצור כלי עבודה; בדומה לתכנון ופיתוח מוצרים המשמשים ביישומים שונים ומגוונים בכלל, הוא תהליך המורכב מחמישה שלבים מרכזיים:

ניתוח: בשלב הניתוח, בוחנים קודם כל את שוק המוצר. הכוונה היא לזיהוי והגדרת קהל יעד, הכרת המתחרים, בדיקה ובחינה של חומרי גלם וטכנולוגיות רלוונטיות אשר זמינות לפיתוח המוצר. בשלב זה, יש לבצע אפיון של דרישות מן המוצר אשר אותו מבקשים לפתח (לרבות תפעול המוצר ועיצובו).

קונספט: בשלב זה, יש לחשוב על כמה אפשרויות של פיתוח - כלומר, לייצר דרכים ותצורות שונות למימוש פיתוח המוצר. כחלק משלב זה, כדאי לבנות מודל ראשוני (אב-טיפוס) עבור כל אחת מן הדרכים האופציונאליות הנשקלות בפיתוח המוצר.

תכנון מפורט: בשלב השלישי, יש לבצע תכנון הנדסי פרטני ומקיף של המוצר. ישנה חשיבות מכרעת בהתמקדות בנקודות הליבה של טכנולוגיה, עיצוב, חומרי גלם, מידות ומנגנונים של רכיבים שונים אשר יפותחו עבור תפעול כולל של המוצר.

בניית אב-טיפוס: יצירת אב-טיפוס מסייעת בהמחשת המוצר; ובאמצעותו ניתן לבחון היבטים שונים וחשובים במוצר: הנדסת אנוש, חוזק חומרי, פונקציונאליות וכו'. בזכות יצירת אב-טיפוס; כחלק מתהליך פיתוחו של מוצר, ניתן למנוע טעויות של תכנון, לחסוך בזמן ולהוזיל משמעותית עלויות של ייצור.

תהליך הייצור: השלב החמישי והאחרון הוא הייצור. בשלב זה מבצעים הכנות נדרשות לטובת ייצור בפועל של המוצר; בין היתר, הכנתן של תבניות ייעודיות לייצור והתאמות של קו פסי ייצור עבור רכיבים שונים במוצר ועבור המוצר כמכלול. בטרם תהליך הייצור עצמו; יש לדאוג להכנת תיק ייצור אשר יכלול שרטוטים והוראות ייצור מפורטות של הרכבה עבור כל אחד מרכיבי המוצר.

כאמור, חמשת השלבים הנ"ל מהווים את העוגן לפיתוח כל מוצר באשר הוא. אולם, כאשר אנו מתייחסים לכלי עבודה אשר השימוש בהם אמור להתבצע בסביבה תת-מימית, עלינו למקד מחשבה יתרה בתכנונם. כלי עבודה כגון אלה יכולים להיות כלים פנאומטיים והידראוליים כמו משחזות מברגות, מקדחות, מסורים ועוד. בסביבה התת-מימית המאתגרת; יש לבחון באופן יסודי במיוחד נקודות חשובות כגון: עמידה בלחצים בעומקים שונים, חוזק חומרים, הנדסת אנוש בתפעול כלים מתחת למים וכו'.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, עוסקים באופן שוטף בתכנון, פיתוח והכנה לייצור של מוצרים שונים; פרי רעיונותיהם של לקוחותינו - יזמים, חברות וארגונים עסקיים ותעשיות מובילות במשק (כדוגמת תעשיות הרפואה והביטחון).

אנחנו מאמינים בפתרונות הנדסיים יצירתיים אך מדויקים, העונים על דרישות מוצר נקודתיות, ואשר מותאמים לסביבות עבודה שונות ומאתגרות.

אחת הדוגמאות; הרלוונטית בהקשר זה, הוא תכנונה ופיתוחה של מקדחה תת-מימית, אשר פותחה עבור חברת Nemo Power Tools על ידי צוות המהנדסים המנוסה והמקצועי שלנו. המקדחה הייעודית; אשר נמכרת נכון להיום ברחבי העולם - מאפשרת ביצוע עבודות מגוונות מתחת למים בעומקים שונים וניתן לעשות בה שימוש גם בתנאים תת-מימיים קיצוניים במיוחד.

 המצאה חדשה