פיתוח מוצרים על ידי יזמים פרטיים - איך עושים את זה

יזמים רבים מתחילים בתהליך פיתוח מוצרים עקב רעיון מבריק כלשהו שקפת לראשם, ורצון לפתח ולהוציא לפועל את הרעיון.

בדרךכלל יזמים מתחילים מגיעים לפגישות הראשונות עם סלט אחד גדול של מושגים מעולם הפיתוח. חלקם רוצים לרשום פטנט על המצאה עוד לפני שהמוצר מהווה שיפור טכנולוגי או שינוי מהותי ממוצרים קיימים. חלקם לא מודעים לעלויות הכרוכות בתהליך הפיתוח או באםשרויות שיש להם להשיג מימון לפרויקט.

כל זאת לא נכתב בשביל להוציא למישהו את הרוח מהמפרשים, או להגיד ליזם כזה או אחר לא לפתחפטנטים והמצאות אשר לדעתו ניתן לממש ולהוציא לשוק.

אבל צריך לעשות את זה נכון.

איך עושים את זה נכון:

דבר ראשון - לומדים את התחום.

יש מאות דרכים להגיע למימוש של המצאתכם. עלידי רישום פטנט או מבלי לרשום פטנט, עלידי שיתוף פעולה עם מפעלי ייצור, חברות שיווק, רשתות או חברות פיתוח מוצרים ץ ניתן גייס כסף בשלבים שונים של תהליך הפיתוח, ניתן לפנות לקרנות, משקיעים פרטיים, המדען הראשי או לקחת הלוואות בנקאיות.. אולי חברה מסויימת תיהיה מעוניינת לרכוש מכם את הפטנט וזכויות היוצרים, אולי חברה אחרת תיהיה מעוניינת לרכוש את המוצר עצמו, או לשלם לכם בשביל לא לצאת לשוק עם מוצר שיגזול מהם נתח שוק.. את המוצר יכולה לפתח חברת פיתוח פטנטים או אולי מעצב תעשייתי מנוסה.. עיצוב המוצר יכול להיעשות בתחילת התהליך לפני רישום הפטנט או בסופו.

יש אלפי משתנים וואין סוף דרכי פתרון.

לכן הדבר הראשון שעל היזם לעשות הוא ללמוד את התחום, לא להתבייש לשאול, ולהתייעץ עם יזמים אשר כבר עברו את תהליכי הפיתוח עד המכירה - אך תמיד לזכור כי הדרך שבה עשה את זה אדם אחד, היא לא בהכרח הדרך בה אתה עצמך תעשה זאת.

אפשרות נוספת היא לצרף לפרויקט יזמים מקצועיים, יועצים או שותפים אסטרטגיים, בעלי "קבלות" בתחום, אשר כבר הצליחו לעבור את התהליכ ים השונים ולהביא פטנט או מוצר חדש לשוק.

בהצלחה!