השתלבותו של מעצב תעשייתי בצוות הנדסי בתהליך פיתוח מוצר חדש

בתהליך פיתוח מוצר, חשוב לעבוד מול צוות מקצועי, בעל ידע רחב בתחומים מגוונים, לדוגמה: מעצב מוצר, מהנדס מכונות, מהנדס אלקטרונקה וכד'

יצירתו של אב-טיפוס (מודל ראשוני), הוא אחד משלבי הליבה בכול תהליך פיתוח של מוצר חדש. האב-טיפוס משרת מספר מטרות מרכזיות. העיקרית שבהן, היא למנוע כשלי ייצור עתידיים. לשם כך, ניתן לבצע לאב-טיפוס מגוון בדיקות שונות:

  • בחינת חוזק חומרים.
  • בדיקה ליכולת עמידה בהפעלת לחצים.
  • בדיקת יכולות עמידה בטמפרטורות משתנות.
  • רמת פונקציונאליות (שימושיות).

בזכות המודל הראשוני העובד, יכולים מהנדסים ובעיקר מעצבים תעשייתיים לגבש קונספט (רעיון) אופטימאלי בנוגע לנראות המוצר ולאופן בו הוא יתפקד. מטרתם המשותפת של מהנדסים ומעצבים תעשייתיים, היא לייצר בסופו של דבר מוצר שהוא איכותי ואמין מצד אחד, ונוח לשימוש ובעל רמת פונקציונאליות (שימושיות) גבוהה מאידך. לזאת כמובן, יש להוסיף את פן העיצובי של המוצר.

חוץ ממניעת כשלים בייצור, ניתן למנות ליצירת אב-טיפוס עוד 2 מטרות נוספות וחשובות במיוחד:

  • שימוש באב-טיפוס לצורך "נסיעת מבחן": ברגע שקיים אב-טיפוס למוצר מסוים, אפשר לתת לאנשים להתנסות בו ולבחון את מידת שביעות רצונם ממנו. בנוסף, מדובר בדרך מעולה לנסות ולזהות האם ישנן בעיות במוצר שלא התגלו קודם לכן.
  • הצגתו של האב-טיפוס ללקוחות ולמשקיעים פוטנציאליים: כיוון שמדובר בדגם ממשי שניתן להתנסות בו, הצגת אב-טיפוס ללקוחות ולמשקיעים יכולה להיות פרזנטציה אפקטיבית במיוחד. המטרה כמובן, היא להמחיש פונקציונאליות שגם יכולה לחזק את כדאיות ההשקעה במוצר.

כפי שהדגשנו עד לנקודה זו, לאב-טיפוס יש חלק מרכזי ואף מכריע בתהליכי תכנון ופיתוח של מוצרים חדשים. היבט נוסף המתקשר לעניין הזה, הוא חשיבותו של תהליך העיצוב. בכדי שהתוצר הסופי יוכל להיראות כמו שהוא אמור להיראות ולתפקד כמו שהוא אמור לתפקד, עיצובו של המוצר צריך להתחשב בחומרי הגלם ממנו הוא עשוי, בסוג הטכנולוגיה המשמשת לייצורו ובמנגנונים שונים המוטמעים בו, בחוויית המשתמש, והתאמתו לקהל היעד. לכן, חשוב כי את תהליכי הפיתוח והתכנון (ולרבות את שלב בניית האב-טיפוס) ילווה מעצב תעשייתי שיוכל להבטיח זאת. עבודת צוות משולבת של מהנדסים ומעצבים תעשייתיים, תוכל להוביל ליצירתו של אב-טיפוס איכותי, אשר יוכל לסייע לבחון ולזהות בצורה הטובה ביותר – תכונות מוצר מהותיות וכשלי ייצור פוטנציאליים.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה, דואגים לספק ללקוחותינו פתרונות הנדסה מלאים. החל משלבי התכנון והפיתוח (כולל יצירת אב-טיפוס למוצר) ועד לשלב ההכנה לייצור.

צוות המהנדסים והמעצבים התעשייתיים המקצועי שלנו, יוכל להפוך את הרעיון שלכם למציאות פורצת דרך!

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר, ולקבוע פגישת ייעוץ והכוונה מקצועית!