פיתוח פטנט חדש - שלבי עבודה מרעיון לפטנט חדש

פיתוח פטנט מותנה בראש ובראשונה ברעיון הראשוני, אולם עם כל הכבוד למוח האנושי המבריק, אין די שרעיון מקורי וגאוני במטרה להפוך את הפטנט להצלחה מסחררת. נקודת המוצא של פיתוח מוצר היא רעיון חדש שהגה הממציא ונקודת הסיום כרוכה בייצור מוצר סופי שיימכר במדפי החנויות. עבודות הפיתוח נעשות בין שתי נקודות אלו בניסיון לפתח מוצר סופי שיענה ברמה המדויקת ביותר על צרכיו של קהל היעד.

?כיצד להפוך רעיון גולמי לפטנט מנצח

ההבדל האדיר שבין מוצר מנצח לעוד רעיון מקורי שבמבחן התוצאה הסופי לא יצלח, קשור ישירות לתהליך פיתוח המוצר. חברות לפיתוח מוצרים מעניקות סיוע ממשי ליזמים צעירים במסגרת הניסיון להפוך את הפטנט הגולמי להצלחה ממשית בסוף התהליך. סוד ההצלחה של פטנט טוב מתייחס לכמה גורמים וביניהם: עיצוב, פיתוח ושיווק מרבי של הפטנט. תהליך פיתוח פטנטים מחייב ידע מעמיק, יסודיות והיכרות רחבה עם הנושא עוד לפני התחלת העבודה.

?אלו פרמטרים יש לקחת בחשבון טרם פיתוח המוצר

מדובר למעשה בסוג מובנה של תהליך הכולל מספר נדבכים שונים כגון בחינת כדאיות הפטנט, חיפוש פטנטים קיימים בתחום, רישום פטנטים בדרך המתאימה ביותר לרעיון הנידון וליעדיו העתידיים. עם התקדמות התהליך ועוד לפני פיתוח המוצר יש לבחון עוד כמה פרמטרים נוספים לרבות עלויות, ביקוש וצורך. בחינת גורמים אלו נדרשת להתוויית קונספט מתאים עבור הפטנט ולהבטחת הכדאיות שלו בהמשך הדרך. רק לאחר שהושלמו שלבים אלו ביסודיות, ניתן לגשת אל שלב הפיתוח במסגרת התהליך.

שלב הפיתוח נעשה בדרך כלל באמצעות בניית אב טיפוס שיוכל לסייע להבנת נקודות החולשה והחוזק של הרעיון ולהתחלת התוויית הקונספט מסביבו לרבות הכנת תוכנית שיווקית מתאימה.