איך מפתחים קונספט עיצובי למוצר חדש

קונספט עיצובי הוא רעיון העומד מאחורי העיצוב עצמו. זו הדרך בה מתכננים פתרון לשאלת העיצוב, זו הדגשתם של רעיון, מחשבה וסיבה לעיצוב ובמקרה שלנו, של מוצר חדש. עיצוב טוב, ראשיתו ברעיון טוב. אתם נתקלים בבעיה עיצובית והרעיון שלכם הוא זה שיוביל אתכם לקבלת החלטות לפתרון בהקשר זה.

כיצד מגבשים רעיון עיצובי ? אילו שאלות צריכות להישאל על מנת לפתח רעיון שכזה ? כיצד הרעיון שלכם הופך להיות "מפת הדרכים " בדרך למימוש העיצוב בפועל ?

במאמר זה ננסה לתת מענה ותשובות לשאלות הללו העוסקות בפיתוח קונספט עיצובי למוצר חדש.

כאמור, הרעיון עומד מאחורי העיצוב עצמו. הרעיון; הוא גם זה שיוביל אתכם למשל בנוגע להחלטות העוסקות בצבע ואסתטיקה של מוצר. החשיבה המקורית היא "מסגרת העבודה" בנוגע לכל ההחלטות העיצוריות. כאשר חושבים על קונספט עיצובי ניתן להתייחס אליו בשתי אופנים:

אופן מילולי: חלקו הוורבאלי (מילולי) של הרעיון הוא שימוש במילים במטרה לתאר את רעיון העיצוב למוצר. למשל, מוצר שבמרכז עיצובו ישנה אלגנטיות מורכבת. החלק הורבאלי מתמקד במסר; אותו עיצוב המוצר שלכם, אמור לשדר.

אופן ויזואלי: החלק הויזואלי (חזותי) של הרעיון הוא סכמה של תמונה או צבע למשל. לדוגמא, זה יכול להיות רעיון עיצובי ויזואלי להשתמש ולעצב בצורת עיגול על מנת שמוצר חדש מסוים יוכל למלא פונקציה כלשהי; שבכל צורה אחרת, לא היה עולה ביכולתו למלא. החלק הויזואלי נוטה להיות קונקרטי יותר מזה, המילולי. חלק זה עוסק בעיקרו ב-דרך של העברת המסר אותו המוצר שלכם, אמור להעביר.

מה יש לעשות טרם יצירת קונספט עיצובי ?

פיתוח קונספט עיצובי למוצר חדש הוא הליך אינדיבידואלי. אין דרך אחת נכונה ליצירת רעיון ולא בהכרח; מה שיעבוד ברעיון עבור יזם אחד, יעבוד גם עבור כל שאר היזמים. אולם, ישנם שתי חלקים עיקריים בתהליך פיתח קונספט עיצובי שכל יזם צריך לעבור עליהם:

  • הגדרת הבעיה העיצובית
  • מחקר

החלקים הנ"ל הללו מטרתם לעורר תהליך יצירה מחשבתית שבין השאר יכולה לעזור בשאילת שאלות מכוונות את הקונספט העיצובי של מוצר חדש:

מה הן דרישות המוצר ומטרות המוצר ?

מי הוא קהל היעד של המוצר ?

מה הוא התקציב הנדרש לפיתוח הקונספט העיצובי ?

תשובות מלאות לשאלות כאלה ככלל ולתחילת תהליך עבודה מסודר של קונספט עיצובי עבור מוצר חדש שלכם בפרט; תוכלו לממש יחד איתנו, בחברת "גיזמו הנדסה"- המספקת עבורכם שירותי מחקר, קידום, פיתוח וייצור רעיונות למוצרים חדשים משולחן השרטוטים שלכם ועד למציאות של כולנו !

צרו איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ.

יחד, נעצב את העתיד !