פיתוח רעיון והפיכתו למוצר או טכנולוגיה.


פיתוח רעיון והפיכתו למוצר או טכנולוגיה.


חברת MecBit מלווה הנדסית יזמים בתהליכי פיתוח רעיון החל מהשלב הראשוני, דרך שלבי התכן ההנדסי ועד הכנת תיק מוצרסופי ובניית אבי טיפוס.

פיתוח רעיון לכדי טכנולוגיה או מוצר סופי נעשה בכמה שלבים הנדסיים קבועים.

1- הגדרת דרישות במסמך SRR:

 מסמך SRR נועד להגדיר בצורה ברורה את הדרישות ההנדסיות מהמוצר או מהטכנולוגיה החדשה. במסמך זה נכתבים בראשי פרקים הדרישות הפונקציונאליות אותם מגדיר היזם יחד עם המהנדסים או אנשי הפיתוח בפרויקט.


2- (אופציונאלי) מסמך הנדסת מערכת SDR:

במסמך SDR מפורטים רכיבי המערכת ותתי ההרכבות, כולל הגדרת הדרישות הפונקציונאליות של הרכיבים השונים. בשלב זה של פיתוח רעיון משלב המהנדס את הרכיבים הסטדנרטיים או את הדרישות להתממשקות עם רכיבים אחרים. במידת האפשר מבצעים תכן ראשוני קונספטואלי לרכיבים במערכת, אך ההתמקדות היא על כלל המערכת וצורת החיבור בין הרכיבים השונים מבלי להיכנס לתכן פרטני הנדסי.


3- PDR תכן ראשוני:

בשלב זה של פיתוח רעיון למוצר מתחילים המהנדסים ליצור הדמיות בתלת מימד בתוכנות CAD לצורך ביצוע סימולציות ובחינה של החלקים המכאניים. פיתוח רכיבים אלקטרוניים נעשה במקביל ע"י סקיצות ראשוניות ובחירת רכיבים קיימים. את התכן מציגים בדר"כ בכמה וכמה קונספטים עם מספר פתרונות הנדססים לבעיות הטכניות המוצגות ע"י הפרויקט. הרעיון הטוב ביותר נבחר יחד עם היזם, ואת רעיון זה ממשיכים לפתח בשלב הCDR.

4- CDR תכן פרטני:

בשלב התכן הפרטני כבר קיימת סקיצה של הפתרון ההנדסי, כולל תכן ראשוני של מערכת אלקטרונית במידה ויש בה צורך. כעת נותר להכין את כל החלקים לייצור, לבצע סימולציות מאמצים על המבנה ולהכין את כלל החלקים לייצור. בתכן הפרטני מפיקים סקיצות ושרטוטים לייצור וקבצי תלת מימד אותם ניתן לשלוח למפעלים ברחבי העולם בכדי לייצר את המוצר.

שלבי פיתוח הרעיון הללו נעשים לפעמים במקביל או לפני רישום פטנט על הרעיון.

לא על כל רעיון יש לרשום פטנט . יזמים רבים איתם אנו עובדים בוחרים שלא לרשום פטנט כלל על הרעיון. בכל מקרה יש לבחון כל מקרה לגופו ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בעניין.

למידע נוסף על פיתוח רעיון וקביעת פגישת ייעוץ עם מהנדס ללא התחייבות, ניתן ליצור קשר באתר הבית של פורטל הפטנטים.