חברות סטארט אפ שמפתחות פרויקטי תוכנה ואפליקציה בהצלחה רבה

 חברות סטארט אפ רבות עוסקות בפיתוח בתחום האינטרנט, הנה כמה דוגמאות לפרויקטים מצליחים:

הסטארט-אפ: Plarium.

שנת הקמה: 2008.

מקום: הרצליה.

סיפור ההצלחה: Plarium היא חברה המפתחת משחקים מרובי שחקנים עבור רשתות חברתיות. בתחילת דרכה, Plarium התמקדה ביצירתם של משחקי הימורים- אך בהמשך; שינתה את כללי המשחק ומהר מאד החלה לעסוק בפיתוח משחקי אסטרטגיה רבי-משתתפים.

בין היתר, פיתחה החברה משחקים שהפכו מוכרים ופופולאריים במיוחד כגון: Total Domination, Sparta ו-את Soldiers Inc. חברת Plarium הפכה להיות יצרנית של משחקי האסטרטגיה החברתיים הנחשבת והגדולה בעולם - עם הכנסות משותפות לחברת פייסבוק בסכומים של מיליוני דולרים המגיעים מגולשים אשר קונים טובין וירטואליים. על מנת לשמר את הצלחתה בשוק התחרותי במיוחד של פיתוח משחקי אסטרטגיה ברשתות חברתיות, Plarium יצאה בשורה של הסכמי פעולה עם מותגים מובילים. בין היתר, היא חתמה על הסכם עם אולפני פוקס להשקת שלבים חדשים במשחק Soldiers Inc ואף צירפה אל שורותיה את שחקנית הקולנוע מייגן פוקס למשחק Stormfall.

מייסדי Plarium הם אבי וגבי שלאל, איליה וחיים טורפיאשווילי אוון ורביציקי, מיכאל מורגובסקי וירון חכימי. בחברה מועסקים כ-1000 עובדים ושוויה מוערך בסכום של 547 מליון דולרים.

הסטארט-אפ: Forter.

שנת הקמה: 2012.

מקום: תל-אביב.

סיפור ההצלחה: חברת Forter היא חברה העוסקת במניעת הונאות ברשתות מסחר שונות. בין היתר, השירות שמספקת חברת Forter, מאפשר לרשתות קמעונאות בינוניות וגדולות לקבל אישורי עסקאות אשראי באופן הרבה יותר מהיר מחברות אשראי ובאופן אוטומטי. זאת, מבלי הצורך להמתין לאישור של גורם אנושי. הדבר תורם בכך- שקמעונאים יכולים לחסוך בצורך של גיוס מומחים לניהול סיכונים ולצמצם משמעותית נזקי הונאה בעסקאות. הטכנולוגיה למניעת הונאות ברשתות מסחר שפיתחה Forter, מתבססת על מערכת אוטומטית בעלת תשתית של ניתוח נתונים הכולל את כל העסקאות מכל בית עסק- אשר מולו היא עובדת.

בין החברות השונות, עבורן Forter מספקת כיום שירות- נמנות: Quest Nutrition, Delivery.com וגם חברות ישראליות כמו ג'יימס אלן ו-פייבר. מייסדי החברה הם לירון דמרי, אלון שמש ומיכאל רייטבלט (המשמש כמנכ"ל) ומועסקים בה 100 עובדים. שוויה המוערך של Forter נאמד על סך של כ-279 מליון דולר.