פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך של חברות סטארט אפ ישראליות

לומדים מנסיון של חברות ישראליות מצליחות, הנה הדוגמאות לפרויקטים מרשימים:

הסטארט-אפ: Vayyar.

שנת הקמה: 2010.                                                                  

מקום: יהוד-מונסון.

סיפור ההצלחה: חברת Vayyar  היא חברה העוסקת בתחום הביו טכנולוגיה והיא פיתחה חיישן תלת-ממדי שנועד לסייע בגילוי מוקדם של סרטן השד, מה שהניב עבורה צמיחה משמעותית. באמצעות עיבוד אותות של תדרי רדיו (RF), יכול החיישן לסייע לרופאים לאבחן גידולים ממאירים של המחלה באמצעות מכשיר אבחון קומפקטי שיכול להגיע גם למרפאות קטנות במדינות העולם השלישי. מייסדי החברה הם: רביב מלמד (שימש בעברו כסגן נשיא חטיבת האלחוטי באינטל ישראל), מירי רטנר מ-בריזיקום (משמשת כסגנית נשיא לפיתוח) ונפתלי חייט (שימש בעברו כמדען ראשי של אלווריון), המשמש כטכנולוג הראשי של Vayyar.

בחברה מועסקים 26 עובדים והיא גייסה למעלה מ-34 מליון דולרים מקרנות השקעה שונות כגון: בטרי ונצ'רס, בסמר ונצ'רס, איזראל קלינטק ונצ'רס ו-Amiti Ventures.

הסטארט-אפ: Scio.

שנת הקמה: 2011.                            

מקום: הוד-השרון.

סיפור ההצלחה: הסטארט-אפ Scio של חברת Consumer Physics הוא סורק מולקולארי המסוגל לבצע ניתוח כימי של תרופות ומזון בתוך מספר שניות כגון - בדיקת אחוזי שומן במאכל מסוים.

Consumer Physics הצליחה לפרוץ תחילה בעיקר בזכות קמפיין מימון גיוס ההמונים שהעלתה באתר קיקסטארטר. במהלך הקמפיין היא גייסה 2.7 מליון דולרים בעבור הזמנתם של 13 אלף יחידות של סורק ה-Scio.

החברה פועלת בשני מישורי שיווק; צרכני ותעשייתי. לדבריו של דרור שרון, אחד ממקימי החברה- יש ל-Scio לקוחות גדולים וחשובים מתחום החקלאות והאינטרנט התעשייתי וכי בכוונתה של החברה למתמקד יותר בשוק התעשייתי. יחד עם זה, בהתאם להסכם אסטרטגי שחתמה Scio עם חברת Analog Devices, פתרון המוצר הייחודי לשוק הפרטי יסופק על ידי האחרונה- באמצעות פיתוח חיישנים קטנים שיוכנסו ב-סמארטפונים (מכשירים חכמים) ובמכשירים שונים נוספים הנמצאים בשימושם של צרכנים.

הסטארט-אפ: Celeno.

שנת הקמה: 2005.

מקום: רעננה.

סיפור ההצלחה: Celeno היא חברה המפתחת שבבים בטכנולוגיית WiFi להעברת מולטימדיה ביתית באמינות ובאיכות גבוהים. מדובר בשבבים המסוגלים להעביר שידורי וידאו ביתי בתקן של WiFi 802.11 ac, גם כאשר מדובר בסביבה ביתית עם הפרעות רשת.

השבבים שמפתחת Celeno משתלבים במוצרים שונים כגון: סטרימרים, טלוויזיות טאבלטים וממירים. בין השאר, השבבים מסוגלים גם להאיץ התקנה של תשתיות IPTV באיכות גבוהה. בזכות המוצר האמין והאיכותי שפיתחה- נמנים על חברת Celeno יותר מ-100 לקוחות שבחרו לשלב את השבבים שהיא מייצרת במוצריהם השונים. בין הלקוחות הללו נמנות חברות מוצרי צריכה ותקשורת חשובות ומובילות כגון: Time Warner Cable, צ'יינה טלקום, דויטשה טלקום, Liberty Global ונוספות. מייסד החברה הוא גלעד רוזן (משמש כיום כמנכ"ל ונשיא חברת Celeno) שהיה ממקימי חברת Actelis Networks.

מאז הקמתה, גייסה חברת Celeno כ-106 מליון דולר והיא צפויה להרחיב את פעילותה בשוק ולהתמקד במקביל במחקר ובפיתוח.