דרכי פרסום למוצר חדש

ישנן דרכים מגוונות בהן ניתן לקדם מוצר על ידי פרסומו. לפני שנגיע לדרכים השונות חשוב להכיר,  מה הוא בכלל פרסום בעצם.

פרסום - כל צורה של הצגה וקידום רעיונות, סחורות או שירותים, על ידי מעניק חסות שזהותו ידועה. בהתייחסות לפרסום בכלל ולמוצר חדש בפרט חשוב להכיר חמש נקודות מרכזיות:

  • משימה (mission).
  • מימון (money).
  • מסר (message).
  • מדיה\ערוצי פרסום (media).
  • מדידה (measurement).

משימה: יעד פרסומי - מטלה תקשורתית מוגדרת והישגים מסוימים שיש להשיג בקרב קהל מוגדר בתקופת זמן מוגדרת. יעד פרסומי נובע מהחלטות קודמות בנוגע לשוק מטרה, מיצוב מוצר ותוכנית שיווקית.

מטרות הפרסום - אופיים של פרסומים שונים:

  • מיידע - יצירת מודעות וידע על מוצרים חדשים.
  • "משדל" - יצירת חיבה, שכנוע ורכישה של מוצר חדש.
  • משווה - חותר לעליונות מוצר לעומת המתחרים.
  • מזכיר - יצירת גירוי לקנייה חוזרת של מוצר.
  • מחזק - פרסום שמטרתו לחזק התנהגות קיימת (להמשיך ולהשתמש במוצר החדש).

מימון: קביעת תקציב לפרסום

שיקולים שיש לדון בהם בהחלטה על תקציב פרסום : מחזור חיי מוצר, נתח שוק וצרכנים, תחרות קיימת, תכיפות הפרסום.

מסר: גיבוש אסטרטגיית מסר (מה מנסים לשדר) ואסטרטגיה יצירתית (איך מבטאים את מה שהמוצר טוען לו?)

גיבוש אסטרטגיית מסר - גיבוש מסרים ובדיקתם: ייחודיות, שוני ממוצרים אחרים, מסר מרכזי, חקר שוק לזיהוי המסר, תקציר יצירתי- מה המסר,למי מיועד, יעדים.

פיתוח/ אסטרטגיה יצירתית, כיצד לבטא את שהמוצר טוען לו ? (יתרונות וחסרונות בכלים תקשורתיים שונים):

  • טלוויזיה: ערוץ פרסומי רב עוצמה,קשת רחבה של צרכנים,ויזואליות.  מנגד, מדובר בכלי פרסומי יקר,קיים חשש להתעלמות מהמוצר, עלולה להיות צניחה במספר הצופים בפרסומות.
  • דפוס: מאפשר קריאת מידע לגבי המוצר בקצב אישי, מידע רב ומפורט. מנגד, מדובר בכלי פרסומי סטטי.
  • פרסום ברדיו: תפוצה רחבה, זולה, מאפשר תפוצה מקומית וקהל ממוקד. מנגד, מדובר בכלי פרסומי שאין בו ויזואליות.
  • פרסום במובייל: מאפשר צריכת תכנים מתוך בחירה, הציבור נוכח, פרסום מבוסס מיקום. מנגד, התחרות קשה, עלולים להיות שיעורי הקלקה נמוכים.

מדיה : בחירת ערוצי פרסום ( שיקולי חשיפה,תכיפות והשפעה ). מדיה יכולים להיות עיתונים, טלוויזיה, רדיו, טלפון ואינטרנט.

שתי החלטות מהותיות בעניין המדיה הן איך לחלק תקציב בין סוגי ערוצי הפרסום הקיימים ולהחליט מתי נכון לפרסם.

מדידה: הערכת השפעות התקשורת ויעילות הפרסום על המכירות.

  • מחקרי השפעה תקשורתית (השפעה על מודעות,ידע, העדפה).
  • השפעה על מכירות (עליה בהיקף המכירות- קשה יותר למדוד).