רעיונות טובים למוצר - מה מבדיל בין רעיון מצליח לרעיון נכשל ומה הופך מוצר להצלחה מסחרית

בראשית כל תהליך של פיתוח מוצר שנחשב לדינאמי ומורכב במיוחד ניצב רעיון מהפכני בבחינת ניצוץ שמסוגל לגשר בין אותו הדבר שחסר לקהל היעד או לציבור הרחב בכלל לבין מוצר סופי כפי שהאדם שהמציא אותו ראה אותו לנגד עיניו בתחילה. הפער הקיים בין שני המישורים הללו הוא עצום וחשוב מאד להשקיע בו מחשבה יתרה המתמקדת לא רק בחזות הויזואלית של המוצר הסופי, כלומר בעיצוב גרידא, אלא גם באופן שבו ניתן יהיה להפוך את המוצר לשימושי ובדרך שבה ימלא את הפונקציה אשר לשמה הוא יוצר מלכתחילה.

כיצד לדעת שמדובר ברעיון טוב למוצר מוגמר?

רעיון טוב למוצר הוא כזה שכל הגורמים הנ"ל נלקחו בחשבון במסגרת תהליך הגייתו. חשוב לוודא שהרעיון ההתחלתי אכן יוכל להתפתח לכדי מוצר שמשרת בצורה הטובה ביותר את הפונקציה אותה הוא נדרש לשרת. בנוסף חשוב להתייחס לעיצוב האופטימאלי של המוצר בבסיסו עומד אותו הרעיון, כך שיוכל להקל על תהליך הייצור של המוצר מבחינת הצורה, חומרי הגלם, המרקם וכיוצא באלו. פיתוח מוצר באופן מושכל נדרש לצמצם את הסיכויים לטעויות במהלך הדרך, ובסופו של יום להביא לכדי פיתוח מוצר מוכוון משתמש.

פיתוח המוצר באופן מושכל

פיתוח מוצר נדרש לשלב בין כמה עקרונות מקצועיים של עיצוב תעשייתי מתאים ולצד הכוונה של אנשי מקצוע מומחים שביכולתם לתרום ליצירת של מוצר חדש שיכבוש במהירות את השוק תודות לעמידה בכמה קריטריונים. פיתוח מוצר באופן מושכל מביא בחשבון את מלוא השיקולים המעורבים בפיתוחו ולא את הרעיון בלבד. שיקולים אלו מתייחסים לבחירת הצורה של המוצר, חומרי הגלם, עיצוב וכמה שלבים לייצור. למעצב התעשייתי ישנו חלק מרכזי בהליך הפיתוח על ידי הצגת אלטרנטיבות, שימוש בשרטוטים, עיצוב אסתטיקה ועוד..