לשווק מוצר חדש - טיפים ודוגמאות

רעיונות חדשים במטרה לשווק מוצר חדש מקורם ב חדשנות, יצירתיות, ופונקציונאליות.

ניתן להתייחס לרעיונות שיווקים כאל תהליך, שאם מבוצע כראוי ובאופן מעמיק - ניתן להגיע לפוטנציאל גבוהה של איכות ורווחיות.

 

רעיון למוצר חדש צריך להיות להתבסס על שלוש נקודות מרכזיות:

  • בידול: במה יהיה שונה המוצר החדש שלי מהמתחרים.
  • מיצוב: עמדה תחרותית ביחס לאחרים (בעיני הצרכנים).
  • מיתוג: חיבור ערכים ותפיסות עם המוצר שיהפכו אותו למותג.

 

כשחושבים על מוצר חדש צריך ליצור לו קונספט מותגי. מותג מורכב מסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות של הצרכן בנוגע למוצר החדש. ישנו תהליך שהוא חלק בלתי נפרד מהרעיון השיווקי למוצר חדש שנקרא מיתוג: מדובר בבניית תפיסה מסוימת אצל לקוחות פוטנציאליים כלפי המוצר. תהליך המיתוג של מוצר: החברה\היזם צריכים לפתח אסטרטגיה מותגית כדי לבנות את המוצר כמותג בצורה נכונה: מחקר, אסטרטגיה, בניית קונספט, תקשורת שיווקית.

 

שלבים תהליך מיתוגו של מוצר חדש הם:

  • מחקר שוק - ניתוח המוצר, יתרונות וחסרונות, מוצרים דומים ומתחרים, מיהו קהל היעד ונקודות המכירה.
  • אסטרטגיה - בניית אסטרטגיה על בסיס מסקנות מחקר השוק - יצירת בידול ומיצוב (ערך ייחודי).
  • עיצוב ובניית קונספט-הזהות המותגית, סימנים ומאפיינים המבטאים ערכי מוצר כמותג (שם, צבע, לוגו, עיצוב גראפי וכו'). המוצר הופך לישות עצמאית - עם ערכים, אופי אישיות שיעודדו צרכנים פוטנציאליים לרצות לרכוש אותו.
  • תקשורת שיווקית - קמפיין, קידום מכירות, יחסי ציבור, פרסום לצורך הטמעת ערכיו של המוצר כמותג בתודעה הציבורית.

 

כיצד יודעים שהליך מיתוגו של מוצר חדש הצליח ? באמצעות סיקור:

  • בודקים האם אנשים מזהים אותו
  • האם אנשים יוצרים קישור לערכי המוצר כמותג
  • בוחנים מה הם האסוציאציות כלפי המוצר

 

מוצר חדש לא מוכרח להיות "המצאתו של הגלגל", הוא גם יכול להיחשב כחדש בזכות הרעיון שהוא מציע בשילוב תכונותיו.

 

קחו לדוגמא את יצרנית הנעליים "טבע נאות" – שאומנם שמה דגש על נוחות הנעליים שלה, אך באמצעות חשיבה קונספטואלית דרך תהליך מיתוגי מוצלח, יצרה תהודה רחבה שחדרה לתודעת הציבור הרחב והביאה לעלייה משמעותית במכירות.

" את הכי יפה שנוח לך " – מייצג שילוב אולטימטיבי בין תכונות מוצר ייחודיות לבין רצון לחבר בצורה מיתוגית את הצרכן לבצע רכישה של המוצר.

מאחורי כל רעיון לשיווק מוצלח של מוצר חדש  עומדת "פרסונליזציה" - כלומר, התאמה של מסר שיווקי או אפילו של המוצר עצמו להעדפותיו של הלקוח.

 

אנחנו בחברת "גיזמו הנדסה", העוסקת בצורה שוטפת בתכנון, פיתוח וייצור מוצרים מזמינים אתכם, בעלי כושר ההמצאה - ליצור את רעיונותיכם אצלנו ולכוון אתכם מתוך ניסיוננו, בנבכי העולם השיווקי המאתגר.