סרטוני תדמית - דרך שיווק יעילה של מוצרים טכנולוגיים חדשים

תהליך השיווק של מוצרים טכנולוגיים (באנגלית Marketing of hi-tech products), נחשב כתת-קטגוריה בעולם השיווק והוא עוסק בשיווקם של מוצרים המשלבים פיתוח הנדסי של טכנולוגיות שונות. להבדיל מתהליכי שיווק של כל מוצר אחר, בניית האסטרטגיה השיווקית שמטרתה היא לייצר פוטנציאל מכירתי של מוצרים טכנולוגיים, צריכה להתגבש על פי גישה ייחודית. מוצרים המשלבים פיתוח הנדסי טכנולוגי יכולים להיות מכשירים סלולאריים, טלוויזיות, מחשבים, מצלמות ועוד. בבסיסה של בניית  האסטרטגיה השיווקית עבור מוצרי טכנולוגיה, צריכה בין היתר, להיות מודעות לשינויים ולתמורות המתרחשים בסביבה טכנולוגית קיימת, מה שיכול לסייע בניצול הזדמנויות של פיתוח מוצרים חדשים, שעדיין יהיו רלוונטיים מבחינה טכנולוגית ולא ייחשבו למיושנים.

מלבד הצורך לשים את האצבע על השינויים והתמורות המתרחשים בסביבה טכנולוגיה קיימת, בתהליך השיווק של מוצרים המשלבים פיתוח הנדסי, חשוב לבנות ולייצר ערך שצרכנים ומשתמשים סופיים יוכלו להזדהות עמו. הכוונה היא לתהליך שיווקי של מיתוג. תהליך המיתוג הוא ניסיון ליצור ערך מוסף בעיניהם של לקוחות וזאת באמצעות חיבור ערכים ותפיסות שונות עם המוצר שאותו אנו מעוניינים לשווק.

לתהליך המיתוג ישנם מספר יתרונות בולטים:

  • זיהוי בקלות של מוצר מועדף.
  • איכות מובטחת.
  • תגמול פסיכולוגי ורגשי מן המוצר.

חשוב לציין כי כל מותג מורכב משלושה חלקים מרכזיים:

  • ליבה (מאפיינים פנימיים): מאפיינים פונקציונאליים במקרה של מוצרים טכנולוגיים חדשים, כמו צורה ויכולת ביצועים.
  • מעטפת (מאפיינים חיצוניים): אריזת המוצר, מחיר ומתן השירות שלאחר המכירה.
  • הילה: אסוציאציות, שם המותג ויצירת תדמית עבורו.

מהלך שיווקי מנצח עבור מוצרים טכנולוגיים חדשים, לא יוכל להסתמך רק על פיתוח הנדסי בעל קונספט ייחודי. אומנם זה הוא נדבך חשוב, אך הוא מהווה רק חלק מכלל מערך השיווק. למערך השיווק קוראים "תקשורת שיווקית" (MARCOM) וביחס לתהליך המיתוג שהזכרנו קודם לכן, התקשורת השיווקית מנסה לקדם את חלק "ההילה" של המותג-  באמצעות הדגשת יתרונות ואסוציאציות רלוונטיות.

אחת הדרכים האפקטיביות לשווק מוצר טכנולוגי חדש, היא באמצעות הפקת סרטון תדמית:

סרטון תדמית יכול להמחיש באופן ויזואלי את אופן פעולתו של המוצר, להדגיש את יתרונות השימוש בו ולייצר אסוציאציות רצויות בעיני צרכנים ומשתמשים סופיים.

נוסף על כך, סרטון תדמית יכול לשמש ככלי שיווקי מהותי, המסייע בהצגת מוצרים חדשים גם מול משקיעים פוטנציאליים, באופן אפקטיבי במיוחד.