עיצוב תעשייתי לאחר פיתוח הנדסי או במקביל – מהו התהליך הנכון?

פיתוח של מוצר חדש דורש הרבה מאד שלבים של עבודה, במיוחד כאשר מדובר במוצר טכנולוגי, חשמלי וכדומה. שני חלקים בסיסיים מרכיבים את העבודה על המוצר: האחד הוא פיתוח הנדסי של המוצר, כלומר הפיתוח הטכני – איך המוצר יעבוד, ואלו חלקים דרושים על מנת להרכיב אותו. השני הוא עיצוב תעשייתי – כיצד ייראה המוצר הסופי, מה יהיה המבנה החיצוני שלו, ומה יראה הלקוח כאשר ירכוש את המוצר.

איך מפתחים מוצר?

בפיתוח של מוצר חדש, ישנם שני תהליכים אפשריים. באפשרות הראשונה, מחלקת הפיתוח ההנדסי עובדת על המוצר, ומפתחת אותו באופן מלא, עד לתפעול המלא שלו. לאחר מכן, המוצר עובר למחלקת פיתוח תעשייתי, שם עובדים המעצבים על פיתוח המראה הסופי של המוצר.

באפשרות השנייה, העובדים של שתי המחלקות עובדים על המוצרים במקביל, כלומר מפתחים הן את החלק ההנדסי של המוצר והן את החלק העיצובי שלו תוך כדי שיתוף פעולה ותכנון משותף המבוסס על הבנת צרכי המוצר והתאמת פתרונות מיטביים בהחשב בפעילות המוצר וחוויית המשתמש.

מהו התהליך הנכון?

שתי האפשרויות יכולות להוציא מוצרים מוצלחים, יעילים ושימושיים. אך על מנת ליצור תהליך עבודה נכון יותר, יעיל יותר ונוח יותר, טוב יותר לבחור באפשרות השנייה. כאשר צוות המהנדסים עובד בשיתוף פעולה עם צוות המעצבים, קל יותר לתכנן את המוצר – הן מן הבחינה ההנדסית והן מן הבחינה העיצובית. שיתוף הפעולה בין המחלקות מאפשר תכנון נכון של המאפיינים השונים של המוצר, ונמנעות תקלות הנובעות מחוסר תיאום.

לעיתים, ישנה חשיבות לעיצוב מסוים של המוצר, אך הפיתוח ההנדסי אינו מאפשר את צורת העיצוב הזו, או את הגודל הנדרש. כאשר המוצר המפותח מגיע למחלקת העיצוב, האפשרויות של צוות העיצוב מוגבלות, בעוד שכאשר ישנו תיאום בין המחלקות והעבודה נעשית במקביל, ניתן ליצור שינויים על מנת להתאים את החלק הטכני של המוצר לעיצוב שלו. שיתוף פעולה בין צוות ההנדסה לצוות העיצוב התעשייתי מאפשר יצירה מהירה יותר ויעילה יותר, של מוצר מוצלח יותר.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ עם הצוות המומחים שלנו, במטרה שתוכלו לפתח את המוצר שלכם ביעילות.