תהליכי תכנון מכני של פטנטים ומוצרים חדשים


תהליך תכנון מכני , או בשם המקצועי יותר "תכן מכאני" הוא הבסיס של כמעט כל מוצר.

תכנון מכאני משחק תפקיד משמעותי בתעשייתי ההייטק, מכונות הייצור של מחשבים ומוצרי אלקטרוניקה, זיווד מכשירים אלקטרוניים, תכן מוצרי פלסטיקה ועוד.

בחברת מקביט אנו מבצעים את התכנון המכני לפי מטודולוגיה של שלושה שלבים ברורים ומסודרים ובניהם: תכן ראשוני, תכן פרטני ו בניית אב טיפוס .

שיטת העבודה של חברת מקביט אינה חדשה, כי אם תהליך סטנדרטי מובנה של תכן מערכות ומוצרים בעולם התעשייה וההנדסה. שלבי הפיתוח השונים מאפשרים למהנדס להתחיל מ"חופש מחשבתי" ללא מגבלות, לצאת מהקופסא ולהתפרע במחשבה, בכדי להגיע לפתרון ההנדסי הטוב ביותר עבור הלקוח.

לאחר מכן, המהנדס בוחר פתרון הנדסי אחד, או מספר פתרונות הנדסיים שונים, אותם הוא מתכוון להעביר לשלב התכן הפרטני, ולפתחם לכדי צורת פתרון מפורטת, מחושבת ומוכנה לייצור אב טיפוס.

ייצור אב הטיפוס מגיע בסוף התהליך, כחלק בלתי נפרד. אומנם אין צורך בבניית מודל או אב טיפוס בשביל להגיש בקשה להגנה על ידי פטנטים , אך מצד שני, מהוא ערך הפטנט אם אין בידינו הוכחת היתכנות טכנולוגית של המוצר?

בניית אב טיפוס נעשית בשיטות ייצור שונות, בהתאם לסוג האמצאה, החומר והיעוד.

לדוגמא ייצור אב טיפוס עשוי מתכת כלשהיא, כמו אלומניום או פלדה, יעשה בדרך כלל בעזרת שיטות עיבוד שבבי חיתוך לייזר או כיפוף. לעומת זאת, דגמים העשויים פלסטיק יכולים להיות מיוצרים גם בעזרת שיטות הדפסה תלת ממדית שונות, בנוסף לאפשרות הייצור בעיבוד שבבי.

ניתן ללמוד עוד אודות שיטות הייצור (ובמיוחד הדפסה תלת ממדית אס טי אל) בכתובת www.3disrael.org

כדאי גם לקרוא עוד על תהליך הפיתוח של מוצרים חדשים באתר פורטל הפטנטים, בכתובת: www.gizmomaker.co.il