במה צריך להתחשב בזמן תכנון מערך שיווקי למוצר חדש ?

התשובה לשאלה המהותית שבכותרת, פרוסה בשלביו השונים של תכנון אסטרטגי.

התכנון האסטרטגי הוא תהליך ניהולי של פיתוח היעדים, המיומנויות והמשאבים של הארגון\היזם במטרה לעצב את עסקיהם ומוצריהם החדשים באופן שיגשימו את יעדי הרווחים והצמיחה שהציבו.

תהליך התכנון האסטרטגי הוא בעל שלושה שלבים בעלי חשיבות מכרעת:

  • תכנון- גיבוש תכנית אסטרטגית לחברה\יזמים.
  • ביצוע- ביצוע התוכנית האסטרטגית.
  • בקרה- מדידת תוצאות, אבחון תוצאות ונקיטת פעולה מתקנת.

ברמה מעמיקה של תהליך תכנון אסטרטגי עסקי - ישנן 7 נקודות מפתח שחובה לעבור עליהן:

 

  • הגדרת המשימה העסקית (חזון) - ניסוח הצהרה מגובשת שתהיה בסיס להגשמת יעדי הארגון העסקי\היזם.

 

  • ניתוח "SWOT" - יכולת הארגון לייצר יתרון תחרותי. עליו להתחשב בניתוח סביבה חיצונית ( איומים ממתחרים והזדמנויות עסקיות ), ניתוח סביבה פנימית ( נקודות חוזקה וחולשה של מוצר ). ניתוח SWOT מורכב מ:

 S-STRENGTH, W-WEAKNESSES, O-OPPORTUNITIES, T-THREATS  (חזקות, חולשות,    איומים, הזדמנויות).

 

  • גיבוש מטרות ויעדים - מגיע לאחר ניתוח ה-SWOT, גיבושן של מטרות ויעדים ( הניתנים למדידה ובקרה ) תוך ניצול הזדמנויות וחזקות, והימנעות מאיומים והתגברות על החולשות.

על היעדים להיות מסודרים בעדיפות (מהחשוב ויותר ועד לחשוב פחות), ברורים וממוקדים, ניתנים למדידה, מציאותיים וברי השגה, עקביים ומוגדרים בזמן.

 

  • גיבוש אסטרטגיה - מטרות (מה רוצים להשיג), אסטרטגיה (התוכנית להשגת המטרות).

קיימים שלושה סוגי אסטרטגיה:

  • מנהיגות מחיר: מחיר נמוך מהמתחרים וכיבוש נתח שוק גדול.
  • בידול ומיצוב: השגת ביצועים עדיפים בתחום מרכזי המקנה תועלת ללקוח, שרוב השוק מייחס לו ערך.
  • מיקוד: התמקדות בפלח שוק צר, העסק חותר להנהיג פלח המטרה.

 

  • גיבוש תוכנית - תוכנית מפורטת ליישום האסטרטגיה. למשל: אסטרטגיה של הגדלת מודעות וצריכה בקרב ספורטאים תלווה בתוכנית השקעה בפיתוח מוצר, הצגת מחיר אטרקטיבי, השגת תו תקן נדרש, השקעה בשיווק ותדמית.

לאחר גיבוש ראשוני של התוכניות, חובה להעריך עלויות ולבדוק אם הן מצדיקות את ההשקעה בהן.

 

  • מימוש (ביצוע) - הוצאה לפועל של התוכנית האסטרטגית, התלויה במקצועיותם, הכשרתם וערכיהם המשותפים של עובדים.

 

  • משוב ובקרה - לאורך כל התהליך, יש לבצע מעקב אחר תוצאות וזיהוי התפתחויות חדשות בסביבות החיצונית והפנימית.

 

 

אנו, בחברת גיזמו הנדסה, המומחים בתכנון, פיתוח וייצור מוצרים - מנוסים בעולם התחרותי של השיווק ומסוגלים לכוון אתכם בדרך הנכונה והחכמה בתכנון המוצר החדש שלכם

מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ!