כטכנולוגיה לייצור אבות-טיפוס CNC

CNC (ראשי התיבות מאנגלית: Computer Numerical Control) הוא מושג המתאר בקר ממוחשב שמתוכנת לקבל קלט ב-G-Code (שפה סטנדרטית בעולם התכנון והייצור באמצעות מחשב.)

בקר CNC, שולט במכשור המשמש ליצירת רכיבים תעשייתיים באמצעות הסרה של חומר מגוש חומר גלם . הבקר מבצע חישובים המניעים את המכשור החשמלי עליו הוא שולט בהתאם להוראות המתקבלות בשפת ה- G-Code, והאחרון, מייצר את הרכיב הרלוונטי. כמה דוגמאות לסוגי מכשור חשמלי שהבקר אחראי על תנועתו הן למשל כלים לעיבוד שבבי כמו כרסומת, מחרטה או מקדחה, או כלים לעיבוד אחר, כמו למשל כזה של כיפוף פחים.

בקרי CNC תומכים בכלי עיבוד בתנועה על שלושה צירים: תנועה אופקית לנקודה במישור, ותנועה אנכית כלפי מטה-ומעלה. מכונות בקר CNC מתקדמות יותר מאפשרות גם סיבוב של החלק שאותו מעבדים סביב ציר אחד שניים (הנקראים A  ו-B) ובכך מספקות עיבוד שיכול לנוע גם בארבעה ואפילו חמישה צירים. קיימות מכונות CNC  נוספות שמספקות אופציית הטיה של ראש הכרסום בזווית מסוימת במקום בסיבוב של החלק שאותו מעבדים. בקרי CNC משמשים גם ליצירת מודלים ראשוניים (אב-טיפוסים) של מוצרים.

קיים מגוון רחב של בקרי CNC ולפניכם דוגמאות לכמה מן הנפוצים שבהם:

  • Router: בקר CNC השולט במכונת חיתוך המשמשת לחיתוך של מגוון חומרים קשים כמו עץ, אלומיניום ופלסטיק. בקרCNC  מסוג זה מסוגל לבצע עבודות נגרות מדויקות.

  • Plasma Cutter: סוג של בקרCNC האחראי על שליטה במיכון המבצע חיתוך באמצעות פלזמה חמה בחומרים המוליכים חשמל. חומרים הנפוצים בחיתוך בפלזמה כוללים לדוגמא בין היתר, אלומיניום, נחושת ופליז .

  • Milling Machine: בקרCNC השולט על מיכון המבצע כרסום (הסרת חומר) באמצעות חיתוך רוטורי (סיבובי). ביכולתו של מכשור זה לבצע עבודות הסרת חומרים בטווח של קנה מידה קטן של רכיבים ספציפיים (כרסום במתכת ליצירת צינור קטן) ועד לקנה מידה גדול במיוחד (כרסום בעץ גדול ליצירת קרשים עבור אתר בנייה).

 הדפסה תלת ממדית

  • CNC Laser Cutter: בקרCNC העושה שימוש בטכנולוגיית חיתוך חומרים באמצעות לייזר. לרוב, חיתוך שכזה משמש בעיקר בייצור תעשייתי אך ישנה התחלה של מגמת שימוש מסוימת בבתי-ספר, עסקים קטנים ועל ידי חובבי טכנולוגיה. החיתוך מתבצע באמצעות שימוש בהכוונת לייזר בעל עוצמה גבוהה לרוב, דרך עדשות ייחודיות. חיתוך הלייזר יוצר גימור איכותי במיוחד ומשום כך, עושים בו שימוש כיום, אפילו בתעשיות הטקסטיל השונות.  

לנו בחברת גיזמו הנדסה, יש את הכלים המתאימים והנכונים שיכולים לעזור לכם להגיע מקונספט ראשוני ועד למוצר מוגמר. מעל הכול, יש לנו צוות הנדסי איכותי ומובילבתכנון, פיתוח מוצרים חדשים.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר להתייעצות ראשונית ולתאם פגישה עם המומחים שלנו !