יתרונות וחסרונות לגיוס השקעות מהמדען הראשי

כל פיתוח של סטארטאפ חדש, דורש מימון, באופן טבעי. אי אפשר לפתח מוצר חדש ללא מימון מתאים, מכיוון שכל פיתוח שהוא כרוך בתשלום למהנדסים מתחומים שונים, למעצבי מוצר, לאנשי מחקר ועוד, כמו גם ברכישה של חומרי גלם ורכיבי בסיס עבור הייצור.

המימון לסטארטאפים יכול להגיע ממגוון רחב של מקורות, כמו למשל קרנות סיוע ממשלתיות או פרטיות, משקיעים אשר מעוניינים להפוך לבעלי מניות בחברת הסטארטאפ, ולעיתים היזמים או בעלי המניות עצמם.

גיוס השקעה מהמדען הראשי

לשכת המדען הראשי של משרד התעשייה נותנת גם היא סיוע כספי למימון של סטארטאפים. קבלת סיוע מהמדען הראשי כרוכה בעמידה בכל הקריטריונים של הלשכה, ואם המוצר אכן עומד בקריטריונים, מדובר בגיוס השקעה בסכומים גדולים במיוחד. אך האם כדאי בכלל לגייס השקעה מהמדען הראשי? התשובה לכך אינה חד משמעית. לגיוס השקעה מהמדען הראשי ישנם יתרונות וחסרונות, ומומלץ לשקול כל מקרה לגופו.

חברת גיזמו מייקר מסייעת לכם לקבל את ההחלטה המתאימה, כמו גם לכוון אתכם לעמידה בקריטריונים הדרושים, אם תרצו לפנות ללשכת המדען הראשי.

היתרונות והחסרונות

גיוס השקעה מהמדען הראשי הוא מקור כספים "זול" עבור היזם וחברת הסטארטאפ שלו. זאת משום שההשקעה של המדען הראשי אינה נוטלת חלק במניות החברה, כך שבעלי החברה אינם צריכים להתחלק ברווחים שלהם עם גורם נוסף. בנוסף, אם הסטארטאפ נכשל מסיבה כלשהי, אין חובה להחזיר את ההשקעה של המדען הראשי, בניגוד להלוואות חיצוניות אחרות. המשמעות היא שמדובר במקור כספים נוח ובטוח מאד, שלא יוביל את החברה להפסדים גדולים במקרה של כישלון.

עם זאת, לגיוס השקעה מהמדען הראשי ישנם גם חסרונות. קבלת הכספים מלשכת המדען הראשי מותנית בכך שכל הידע והפעילות של הסטארטאפ יישארו בידיה של מדינת ישראל. המשמעות היא שהייצור כולו חייב להיעשות בארץ, ולא בחו"ל, ושאין לחברה אפשרות לשתף פעולה באופן עסקי עם חברות בחו"ל.

אם ישנו צורך בשיתוף פעולה כזה, כמו למשל אם יש צורך בייצור בחו"ל על מנת להוזיל עלויות וליצור מוצר תחרותי, או לחילופין אם חברה מחו"ל מעוניינת לרכוש את הסטארטאפ, ניתן לעשות זאת – בתמורה לקנס כספי משמעותי אשר ישולם ללשכת המדען הראשי. מדובר בהוצאה משמעותית נוספת, ולכן יש לשקול את האפשרות של ייצוא לחו"ל לפני ההחלטה על גיוס השקעה מהמדען הראשי.

אנו מזמינים אתכם להגיע לפגישת ייעוץ, שתסייע לכם לתכנן את תהליך הפיתוח הנדרש למוצר שלכם, בהתאם לדרישות של מקורות גיוס השקעות הקיימים.