גיוס השקעות ומימון - מקורות מימון וגיוס השקעה עבור מוצר חדש או פטנט

לא מעט יזמים עצמאיים כיום מרגישים מוטיבציה עזה לממש את הרעיון שלהם לכדי מוצר ממשי ומוחשי. הלהט הזורם בעורקיהם איננו נותן להם מנוח אך חשוב לציין כי התועלת והרווחים לא יושגו אך ורק על ידי נחישות ותשוקה זו. לשם כך יש צורך לתעל בצורה נכונה את כל האנרגיות הנהדרות הללו בניסיון להפוך את הרעיון לאפשרות ברת קיימא. וכאן נכנס לתמונה כל הנושא של גיוס השקעות ומימון לפיתוח מוצרים חדשים.

שלבים ראשונים לקראת גיוס

מרבית היזמים הצעירים בדרכם למציאת הון ומימון לעסקים או לרעיון חדש, אינם מנצלים את זמנם כראוי ומבזבזים אנרגיות מיותרות על חיפושים אחר משקיעים לא נכונים. כתוצאה גם ההצעות וגם המשקיעים עצמם יכולים להביא לכשלים מהותיים בתהליך. על מנת לאתר משקיעים נכונים יש להקפיד על כמה כללים. ראשית יש להגדיר את קהל היעד ולמקד בהתאם את התוכנית בשוק היעד.

דרכים אמינות לבחירת גופי מימון למוצר חדש

המוצר או הטכנולוגיה יכולים להיות אוניברסאליים, אולם שימוש בקרני הון סיכון חייב להיעשות במסגרת פיתוח שוק הנישה הקטן יחד עם כספי המשקיעים. פיתוח שוק אמריקאי על ידי הוצאת מיליון שקלים במסגרת השקת המוצר שלך יכולה להיות הצעה אמינה רק במקרים חריגים ויוצאי דופן. אולם השקעה של מיליון שקלים במסגרת פיתוח שוק המוצר שלך במדינה הרלוונטית דוגמת קליפורניה, היא הצעה הרבה יותר סבירה ואמינה. במילים אחרות מומלץ להתמקד בשוק בר השגה ולעשות שימוש ברווחים העתידיים להגדלתו לאחר מכן.

רשימת קרנות הון סיכון ישראליות

אם אתה נמצא בשלב של גיוס הון לפרויקט, מוצר או חברה שהקמת, עליך לבחור קרנות התואמות את השלב הנוכחי של הפרויקט, את סוג הטכנולוגיה בה נעשה שימוש ועוד מגוון פרמטרים מרכזיים המתייחסים אל הקרן שברצונך לפעול איתה. בחינת התאמת הקרן חייבת להתייחס אל מספר היבטים שונים כמו למשל רמת התאמתה של הקרן לתחום העיסוק הרלוונטי לצרכייך. קיימות כמה טעויות נפוצות בקרב יזמים וחברות שעשויות לגרום לכישלון הפרויקט, גם אם מדובר באחד מוצלח במיוחד.

כיצד להגדיל את הסיכויים לגיוס הון?

כדי לגייס את ההון הרצוי ולהתקדם בפרויקט חשוב להימנע מהגעה אל משקיעים לא נכונים או לא מתאימים לשלב או לאופי הפרויקט. בדרך כלל פנייה אל משקיעים בשלבים בהם הפרויקט עדיין לא בשל במלואו ובשלב מאד ראשוני לקרן הון סיכון, תגרור אחריה תשובה שלילית מצד המשקיעים ומבלי שום קשר לפרויקט. השתדל להגיע להצגה כאשר ישנה מוכנות מלאה הן בתחום האסטרטגי והן בתחומים אחרים של הצוות לדוגמא או של הפטנטים. ולבסוף יש להכין בצורה נכונה את הפרזנטציה, התוכנית העסקית והפן המשפטי.

חברת גיזמו מתחייבת לסיים כהלכה את הפיתוח ההנדסי של הרעיון הנוכחי שלימים יהפוך למוצר מוחשי לרבות הכנת התיק שלו, מתן הגנה על הפטנט והקניין הרוחני טרם הפניית הלקוח וקישורו אל המשקיעים הפוטנציאליים. כל אלו נעשים על ידי גיזמו על מנת להגדיל בצורה המקסימאלית את סיכויי השגת המימון עבור המוצר העתידי בבסיסו עומד הרעיון שהגה הלקוח.