אתרי גיוס המונים - איזו גישה מתאימה יותר למוצר שלי?

אתרי אינטרנט המציעים אפשרות למימון המונים פועלים בגדול על אותה פלטפורמה - יוצר\יזם בעל רעיון נאמר, לפרויקט\מוצר כלשהו המבקש לפתחם, מעלה קמפיין לאתר במטרה לגייס תמיכה של הקהל הרחב על ידי השקעה בו לצורך השגת מטרתו.

יחד עם זאת, אתרים שונים של מימון המונים אוחזים במידת מה בגישות שונות בדרך פועלם על אותה פלטפורמה - ובמאמר זה ניתן דגשים מרכזיים לאותן גישות במספר אתרים.

Indiegogo: אחד האתרים המובילים בתחום גיוס מימון המונים - המייחד אתר זה לעומת אתרים מתחרים אחרים היא בגמישות אופן מתבצע בו הגיוס. כלומר, האתר מציע ליוצרים\יזמים את החופש לבחור בין שתי סוגי גיוס מימון המונים בהתאם לסוג הפרויקט שהעלו:

  • Fixed Funding: הכוונה למימון עם יעד מוגדר מראש, כאשר היוצר\יזם צריך לעמוד ביעד הגיוס שהציב לעצמו. במידה ולא הצליח לעמוד ביעד בזמן שהציב, כל אלה שתמכו בו לא מחויבים בסכומים שהשקיעו והוא לא זוכה בשום מימון. אפשרות זו היא בעיקר עבור אלה שהפרויקט שלהם מורכב כדוגמת כזה הדורש למשל עלויות של תהליך ייצור מוצר חדש.

  • Flexible Funding: הכוונה למימון גמיש. באופציה זו, כל סכום שגויס מתומכים בפרויקט של היוצר\יזם, נשאר אצלו בפועל גם אם לא הצליח לעמוד ביעד הגיוס שהציב לעצמו. אפשרות זו מתאימה בעיקר לאלה שאין להם גבול תחתון לגיוס וכל סכום יכול לתרום במידת מה לפרויקט שלהם.

Kickstarter: אתר גיוס מימון המונים גלובאלי, מתחרהו העיקרי של האתר Indiegogo המציע פלטפורמה דומה של מימון המונים. האתר מציין שלושה חוקים שכל פרויקט שמועלה לאתר צריך למלא אחריהם:

  • פרויקטים חייבים לייצר משהו שניתן לחלוק עם אחרים - זה יכול להיות אומנות או גדג'טים, קידום אירועים ייחודיים, רעיונות למוצר חדש וכו'... מה שחשוב הוא שבסופו של דבר היוצרים\יזמים יוכלו להציג את הרעיון המוגמר של הפרויקט שלהם.

  • פרויקטים חייבים להיות אמיתיים ומוצגים בצורה בהירה - יוצרי האתר כלשונם מאמינים באמון ותקשורת פתוחה. אסור, הם מוסיפים שפרויקטים יוליכו אנשים שולל ושיוצגו בפניהם עובדות שקריות.

  • לפרויקטים אסור לגייס כספים בעבור צדקה ולהציע תמריצים כספיים.

  • All or nothing: גישת האתר לעומת המתחרה Indiegogo למשל מבחינת אופן הגיוס הוא שהיוצר\יזם חייב לעמוד ביעד גיוס המימון שהציב ובזמן שהציב - על מנת שיזכה לקבל בפועל הסכומים מהתמיכה בו.

אנחנו בחברת "גיזמו הנדסה", כחברה העוסקת בתחום פיתוח וייצור מוצרים וכבעלת ידע וניסיון רבים בעולם התעשייתי, נשמח לעזור לכם להפוך את החלום שלכם למוצר!

מזמינים אתכם ליצור קשר לתיאום פגשית ייעוץ לפיתוח המוצר שלכם.