איך מגישים הצעה לפטנט?

אדם קם בבוקר, ובדעתו עולה רעיון מבריק. למוצר חדש שאף פעם לא היה קיים, לשדרוג משמעותי למוצר קיים, לאפליקציה חדשה, לתוכנה כלשהי. הוא חושב על הרעיון במהלך היום, ומגיע למסקנה שמדובר ברעיון מוצלח, שצריך להיות מפותח, מיוצר ומשווק. כדי להגן על הרעיון הזה, הוא יודע שעליו לרשום אותו כפטנט. אבל איך מגישים הצעה לפטנט?

לפני ההגשה

ראשית כל, גם אם מעולם לא פגשתם במוצר או באפליקציה שהעליתם על דעתכם, יתכן שהוא בכל זאת כבר קיים. מומלץ לבצע חיפוש ראשוני באינטרנט, ולאחר מכן, אם המוצר עדיין נראה כרעיון חדשני, להיעזר בשירות של חברת פטנטים, אשר יכולה לבדוק באופן יסודי האם הפטנט כבר קיים.

רק לאחר שברור לכם שמדובר ברעיון חדשני, תוכלו להתקדם לקראת הגשת הצעה לפטנט. חברת גיזמו מייקר תסייע לכם בבדיקה, כמו גם בהמשך הטיפול בפיתוח המוצר שלכם.

איך מגישים הצעה לפטנט?

על מנת להגיש הצעה לפטנט יש לפנות למשרד לרישום פטנטים, ולהגיש בקשה לרישום של פטנט חדש. חשוב לדעת שרישום של פטנט אורך זמן רב – לרוב 2-3 שנים, ולעיתים אף יותר מכך. כל עוד התהליך של בחינת הבקשה לא הסתיים, אין לבעל הפטנט זכויות משפטיות מכל סוג שהוא על הפטנט שלו, ולכן חשוב להימנע מפרסום או שיווק של המוצר לפני סיום הרישום.

על מנת להגיש הצעה לפטנט, יש להגיש את כל המידע הטכני אודות המוצר הרשום. התיאור הטכני של המוצר צריך להיות מוגש בשפה האנגלית, ועליו להכיל שרטוטים, במקרה הצורך, ופירוט טכני. כדאי לדעת, שניתן, באופן עקרוני, להגיש הצעה לפטנט באופן עצמאי. אך למרות זאת, מומלץ להיעזר בשירות של ערך דין העוסק בתחום, על מנת לוודא את תוקף הבקשה. לרוב, לפני הגשת ההצעה לפטנט חותמים גם על הסכם סודיות, על מנת למנוע מההגשה עצמה להיחשב כפרסום של הפטנט.

כדאי לדעת שרישום של פטנט הוא תהליך ארוך, אשר כרוך גם בעלויות לא מעטות. לכן, מומלץ מאד להתאזר בסבלנות רבה לכל אורך התהליך.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ראשונית, לפיתוח המוצר שלכם ולהדרכה בנושאי רישום הפטנט.