איך מגישים פרויקט לקיק סטארטר

קיק סטרטאר הוא אתר אינטרנט ייחודי שהוקם בשנת 2008. מטרתו היא לחסוך מיזמים בתחומים שונים פנייה ישירה למשקיעים; זאת בניסיון לגייס כספים בתחומים אלה. אילו יכולים להיות פרויקטים בתחומים שונים ממוזיקה ועד למוצרים חדשים, ממשחקים ועד לאפליקציות ואפילו גיוס כספים לטובת תחום המזון.

האתר משתמש בשיטת "מימון המונים", כשהשאיפה היא לגייס כספים באמצעות תמיכתו הכלכלית של הקהל הרחב וזאת בתמורה לתגמול כלשהו מצד היזמים.

כך למשל, אם מוזיקאי מוציא אלבום, הוא יכול להציע על פי מדרג התמיכה הכלכלית בו תגמולים שונים כמו חולצה חתומה, שיר מקורי שלא מופיע באלבום, או אפילו את האלבום עצמו עם הקדשה אישית ומיוחדת לתומכים.

על מנת למנוע מצב שבו הובטחו לתומכים תגמולים כלשהם, בעבור תמיכתם - ובפועל תגמולים אלה לא ניתנו על ידי היזם כיוון שלא הצליח לעמוד ביעד הגיוס אותו הציב באתר; התומכים לא יחויבו בפועל אלא רק במידה והיזם עמד ביעד הסכום אותו הציב ובפרק הזמן אותו בחר; שבמהלכו הצליח לגייס את הסכום אותו ביקש לגייס עם העלאת הפרויקט שלו לאתר.

מעבר למנגנון ההגנה היחידי הנ"ל, אין מחויבות משפטית מצידו של היזם אכן להשתמש בכסף אותו הצליח לגייס לטובת מימוש הפרויקט אותו הוא הציג באתר.

לטובת אילו מכם המעוניינים לקדם פרויקטים אישיים ע"י מימון המונים, אתר זה בהחלט יכול להיות דרך בלתת מענה לצורך גיוס הכספים הנדרש.

כדי להפוך את אפשרות גיוס הכספים לכמה שיותר אפקטיבית להלן מספר דגשים שכדאי שתיקחו לתשומת לבכם:

נראות:

השקיעו בעיצוב האתר, העלו תמונות, סרטונים, שימו לב אפילו לגופן התווים בו אתם כותבים ; ככל שנראות האתר תהיה ייחודית ומורכבת יותר, אז כך היא תמשוך תשומת לב גדולה יותר.

"יצירת סנסציה":

אתר קיק סטרטאר כשלעצמו, הוא פלטפורמה שמטרתה היא להביא לגיוס כספים, אך מעבר לכך, חשוב שתשתפו את אתר הפרויקט שלכם בכמה שיותר ערוצים של רשתות חברתיות על מנת שיידעו על קיומו ( פייסבוק, לינקדין, פורומים שונים ...).

שיתוף אישי:

גרמו לתומכים שלכם להאמין ברעיון שלכם על ידי הזמנתם להיות חלק מן הפרויקט שלכם כך שבעצם ההצלחה שלכם היא גם ההצלחה שלהם. תרשמו על המניעים השונים שלכם לפרויקט, תפרסו את הסיפור העומד מאחוריו, דאגו שסגנון הכתיבה שלכם יהיה מזמין, מדבר בגובה העיניים ולרגשות של בני אדם.

"אצבע על הדופק":

תעקבו אחר הפעילות באתר הפרויקט שלכם, לעיתים תבדקו אותו על פי כל הסעיפים הקודמים, תראו אם יש משהו שתוכלו לשנות מבחינה כזו או אחרת על מנת לקדם או לגרום לתחילתו של גיוס התמיכה בכם.

צרו קשר לקביעת פגישת ייעוץ.