תכנון והדפסת ריקמות חיות בתחום הרפואה ומוצרים רפואיים

ההתפתחות הטכנולוגית הנוגעת לתחום הרפואה עשתה וממשיכה לעשות - דרך משמעותית ומרתקת בהתפתחותה ובכך מייצרת שיטות יכולות חדישות של מתן טיפולים מתקדמים עבור חולים, של אבחונים מהירים ומדויקים יותר ושל שיפור איכות החיים של כולנו.

אחת מן הדוגמאות המרשימות ביותר מהשנים האחרונות- המשלבת טכנולוגיות מתקדמות של הדפסה תלת-ממדית ונאנו-טכנולוגיה, מספקת עבורנו הצצה לעבר עתיד; שבעבר יכול היה להיחשב כבדיוני לחלוטין, ההולך ומתהווה למציאות של ממש:

חברה שנקראת ננו-דיימנשן (Nano Dimension), העוסקת בתחום הטכנולוגי של הדפסה תלת-ממדית; החליטה לקחת אותו ולשלבו עם התחום של הביוטכנולוגיה. בניסוי ייחודי במינו שנעשה בשיתוף פעולה עם חברת אקסלטה (Accellta) מהטכניון בחיפה העוסקת בגידולם ובידולם של תאי-גזע , הצליחה ננו-דיימנשן להדפיס מבנה תלת-ממדי המכיל בתוכו תאי גזע. הניסוי שבוצע בצורה מהירה ובאופן מדויק, הביא לעלייה חדה בערך מניותיה של ננו-דיימנשן בן-רגע. בניסוי עצמו - במקום לעשות שימוש בחומרים בהם בדרך כלל משתמשים בטכנולוגית ההדפסה התלת-ממדית כמו פולימרים שונים ורכיבי מתכת, השתמשו בחומר ביולוגי וחלקיקים העשויים תאי גזע אשר גודלו על ידי חברת אקסלטה.

לאחר ההכרזה על הצלחת הניסוי, יצאה ננו-דיימנשן בהצהרה כי השילוב של טכנולוגיית הייצור שלה להדפסה התלת-ממדית עם תחום הביוטכנולוגיה בו עוסקת חברת אקסלטה - מאפשר לבצע הדפסה של תאי גזע בדיוק ובמהירות גבוהים יותר ביחס לטכנולוגיות אחרות הקיימות כיום.

המסקנה המשמעותית ביותר מן הניסוי היא שבעתיד ייתכן ויהיה ניתן להשתמש בטכנולוגית ההדפסה התלת-ממדית בכדי להדפיס בשלמות רקמות ואיברים שונים, ב-דיוק מושלם של מורכבותן הרבה.

חברת "גיזמו הנדסה" רואה בקדמה הטכנולוגית חזון של ממש אשר בזכות חשיבה ייחודית ויוזמה - ניתן דרכו לשנות ולייצר עתיד שיהפוך את חיי כולנו להרבה יותר נוחים, מרתקים ואף בריאים.

יש לכם רעיון בתחום הרפואי או תחום אחר שאתם רוצים להפוך למוצר? גיזמו הנדסה מזמינה אתכם ליצור קשר לקבלת ייעוץ מקצועי של מומחים מוסמכים ומנוסים בהנדסה ולתאם פגישת הכוונה שתסייע בפיתוח הפרויקט האישי והייחודי שלכם!