שימוש בטכנולוגית הדפסה תלת-מימדית במוצרים רפואיים ומכשור רפואי

הדפסה תלת-ממדית זו היא טכנולוגיה ייחודית הקיימת כבר למעלה משלושה עשורים ( ההדפסה התלת ממדית הראשונה נעשתה בשנת 1983 ). מדובר ביכולת טכנולוגית חדשנית ופורצת דרך אשר באמצעותה ניתן לייצר מודלים, חפצים, כלים ומכשירים עבור מגוון רב של יישומים.

ההדפסה התלת-ממדית עשתה כברת דרך ובמהלך השנים האחרונות בעיקר- ישנה התמקדות מחקרית נרחבת ומעמיקה בפיתוח טכנולוגיה זו והשתלבותה בעולם הרפואה.

לפניכם דוגמא - אחת מני רבות מן הדוגמאות בהם טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית משולבת ביישום רפואי ומסייעת בהצלת חיים:

 בבית החולים בלינסון שבפתח תקווה - נעשה שימוש בהדפסה תלת-ממדית כחלק מהליך טיפול המסייע בניתוחים במחלקה הקרדיולוגית. לדוגמא, נעשה בבית החולים אבחון בזמן ניתוח בדגם של מסתם (שסתום האחראי על זרימת דם חד כיוונית בחללי הלב) אל מול מסתם זהה בליבו של חולה - בכדי להבין מהיכן נבעה דליפה שהייתה בו. בזכות זאת, רופאים יכולים בזמן אמת להגיע למסקנות רפואיות של אבחונים והמשך טיפול דרך ניסוי וטעייה על דגמים, המדמים באופן מדויק איברים אמתיים במהלכם של ניתוחים. כהמשך לדברים, הד"ר אשרף חמדאן, המשמש כקרדיולוג בכיר העומד בראש מעריך דימות לב בבית החולים בלינסון - הציג התייחסות לחשיבות טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית בתחום הרפואה הקרדיולוגי: "הטכנולוגיה עוזרת להחליט אם ללכת לצנתור או לניתוח, הדפסנו דגמים של מסתמים במקרים מורכבים, כמו אחרי השתלה או אם יש דליפה של המסתם. במקרים שבהם הדפסנו, הלכנו לפעולה בצורה יותר בטוחה, וכשהיו חילוקי דעות זה עזר להגיע להחלטה".

נדמה שטכנולוגיית הדפסת תלת-הממד תלך ותעמיק את מעורבותה בעולם הרפואה ובתחום הקרדיולוגיה בפרט. האופציה לבצע אבחנה רפואית בזכות בחינת דגמים מודפסים זהים של איברים – היא יכולת קריטית וחדשנית לקבלת החלטות נכונה, מהירה ומצילת חיים.

חברת "גיזמו הנדסה"- המומחית בפיתוח ותכנון מוצרים חדשים, מלווה את לקוחותיה; חברות וארגונים עסקיים \ יזמים וממציאים פרטיים גם עד לשלב אב-טיפוס. על מנת לספק תוצאות מדויקות ואיכותיות - הצוות של חברת "גיזמו הנדסה" עושה שימוש בטכנולוגיות קצה מן המתקדמות ביותר - כמו במכונות עיבוד שבבי (CNC) ובטכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית.

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לקבלת יעוץ והדרכה הנדסיים ולתאם פגישת הכוונה אישית במטרה להניע את תהליך פיתוח המוצר שלכם!