הדפסה תלת ממדית- מה משערים שיקרה בעתיד

דמיינו עולם שבו תוכלו לבצע הדפסה של שסתום חדש לברז מים שבור או של צלחת שנפלה בטעות. דמיינו יצירת מתנות שאתם מעניקים לבני משפחה או חברים, תמונות שלכם או של הקרובים לכם שהופכות להיות מיצג מוחשי. עולם שכזה עדיין לא קיים במציאות, אך מציאות שכזו הולכת וקרבה מיום ליום הודות להתפתחויות בתחום הטכנולוגיה של הדפסת התלת-ממד.

תהליך הייצור המסורתי של דברים אוצר בתוכו תהליכים מורכבים, עלויות ובעיקר, זמן. בכדי ליצור היום למשל מוצר חשמלי כלשהו, יש להרכיב יחדיו רכיבים שונים ומגוונים וליצור את אותם רכיבים מחלקים שונים שגם הם עוברים תהליך של ייצור בפני עצמו. תהליך הייצור של מוצר יכול לכלול גם מגוון רחב של חומרים שונים, כמו גם צוות מגוון של עובדים בתחומים שונים ומבדקי איכות הקודמים לייצורו הסופי.

השימוש בטכנולוגיית הדפסת תלת-ממד מביאה להתייעלות בזמן ובעלויות. כך למשל, יצירת אב-טיפוס ראשוני של מוצר יכולה לרדת מזמן של ימים ושבועות למספר שעות בלבד בזכות התהליך המהיר יותר של ההדפסה התלת-ממדית.

אז מה צופן העתיד ?

כיום, ההדפסה התלת-ממדית נעה במספר כיוונים שונים וכולם מצביעים על כך שהיא תמשיך ותתרחב לכיוונים נוספים בעתיד. כמה מהתחומים הנראים כמבטיחים ביותר עבור טכנולוגיה זו כוללים את תחום הרפואה, התחזוקה (חלקי חילוף) והצרכנות (יצירת מוצרים בהתאמה אישית ללקוחות ובאופן עצמאי, על ידם). עם שיפורם של חומרים והורדת עלויות לייצורם, יישומים אחרים שאנחנו בקושי יכולים לדמיין כיום, יהיו אפשריים בעתיד.

מה אם, נוכל יום אחד, להדפיס אוכל בבית? ממש ליצור על פי תבנית קבועה מראש את המנה הזו שפעם ראינו בטלוויזיה וכל כך רצינו לטעום? החיסכון בזמן של לנסוע לסופר, לקנות את כל הרכיבים, להגיע הביתה ולבשל אחרי העבודה - מה אם מכל אלה, נוכל יום אחד ובזכות טכנולוגיית ההדפסה- באמת להימנע ?

ומה עם אפשרות של ייצור כלי עבודה ? דמיינו מצב שבו אתם, בעלי מעבדה לתיקון מחשבים שבדיוק צריכים מברג פיליפס קטן שדווקא אותו אין לכם ( או שהוא הלך לאיבוד ) ואתם תוכלו להדפיס אותו תוך מספר דקות ובהתאם לגודל הברגים שעליכם לפתוח ולהמשיך בעבודתכם השוטפת.

העתיד של ההדפסות התלת-ממדיות צופן בחובו אפשרויות שנראות כיום בלתי אפשריות- ואנו בחברת גיזמו הנדסה גאים להיות חלק מחוד חנית של העשייה הטכנולוגית בתחום זה ובכלל, מבקשים להמשיך ולהוביל בזכות צוות המהנדסיםהמנצח שלנו - את פיתוחם של רעיונות חדשים פרי מחשבתם של יזמים וממציאים עמם אנו משתפים פעולה.