גיוס השקעה לתהליך פיתוח מוצר חדש

פיתוח מוצר חדש; כשלעצמו, הוא תהליך מורכב. הוא מצריך צוות שלם בעל ידע נדרש בתחומים שונים כמו מכאניקה ואלקטרוניקה, (ולעיתים אף בשניהם וגם בתחומים נוספים) ושבראשו לרוב יעמוד מהנדס רלוונטי לתחום הפיתוח שיהיה אחראי על תכנון, על תהליכי עבודה ועל בקרת והבטחת איכות. אך תחילה, לפני שבכלל אפשר להתחיל לחשוב על צוות פיתוח, יש להתמקד קודם כל ביכולת להניע את תהליך הפיתוח, בפן הכלכלי של העניין.

בחלק גדול מן המקרים, בין אם מדובר בחברות וארגונים ותיקים שונים העוסקים בפיתוח מוצרים ובעיקר אם מדובר בחברות חדשות כמו חברות סטארט-אפ בעלות רעיונות חדשניים ופורצי דרך, ישנו הצורך בגיוס השקעה לשם הנעת תהליך פיתוחם של מוצרים חדשים.         

אם כך...

איך מגיעים בכלל למשקיעים ?

"אין דרך אחת נכונה. למשל, אם אתם מכירים משקיע מסוים באופן ישיר - פנו אליו, במידה ויש לכם חבר שמכיר משקיע - בקשו שיעשה ביניכם לבין המשקיע הכרות. ישנה אפשרות להשתמש בפלטפורמה אינטרנטית של אתרי גיוס המונים למיניהם. אתרים מובילים כמו Kickstarter  ו-  Indiegogo מאפשרים בין השאר, לחברות וארגונים עסקיים וגם ליזמים פרטיים להעלות קמפיינים אינטראקטיביים המציגים פרויקטים אישיים של מוצרים שהם מבקשים לפתח. המטרה היא להשיג את תמיכתו של הציבור הרחב ברעיון ולגייס בזכותו, את ההון הנדרש לטובת הפיתוח. העיקרון הוא פשוט: יש להגדיר ולהציב מראש, עם העלאת קמפיין הפרויקט; את משך הזמן המשוער  שיידרש לשם עמידה ביעד התמיכה הרלוונטית לו. יחד עם זה, קיימים גם "מסלולים גמישים", המאפשרים לגייס הון נדרש - ללא קשר למשך הזמן שהוגדר מראש לשם כך".

לאילו משקיעים לכוון ?

"מצד אחד, כדאי לכוון למשקיע איכותי, שיוכל להשקיע מעבר לפיתוח המוצר ובכך לתרום להצלחתכם. מצד שני, זה לא תמיד יהיה  נכון לחפש תמיכה ממשקיעים גדולים כי מבחינתם ההשקעה היא זניחה. רצוי למצוא את האיזון ; לגייס משקיעים בסכומים ובזמנים התואמים את המודל העסקי שלהם".

משהו נוסף שחשוב לדעת ?

"כן. כמו שלכל דבר בחיים יש תזמון - על אחת כמה וכמה זה רלוונטי במיוחד כשמדובר בגיוס משקיעים. התזמון המושלם לגיוס הון הוא כשנוצרים עניין ומומנטום סביב החברה והמוצר שלכם. הדרך לייצר את המומנטום, בעיקר כשמתייחסים לגיוס SEED  (גיוס ראשוני), הוא ליצור ערך בפיתוח המוצר שלכם, להראות שהוא מהווה פתרון לכך שאתם בדרך ליצור שינוי חשוב, יעיל ופרקטי בחייהם של אנשים".

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", מעניקים ללקוחותינו: היזמים הפרטיים, הממציאים, החברות והארגונים העסקיים - פתרונות ההנדסיים מקצה לקצה ומלווים אותם בשלבי המחקר, הפיתוח, התכנוןוההכנה לייצור של פרויקט המוצר שלהם.

אתם מוזמנים ליצור קשר ולקבל ייעוץ הנדסי מצוות המומחים שלנו ולתאם פגישת הכוונה מקצועית, שתוביל אתכם להצלחה!