דוגמאות לפרויקטים מצליחים במיוחד של חברות סטארט אפ ישראליות

תמיד טוב ללמוד מהצלחות של חברות שונות, במיוחד אם מדובר בחברות סטארט אפ ישראליות:

הסטארט-אפ: moovit.

שנת הקמה: 2011.

מקום: נס-ציונה.

סיפור ההצלחה: moovit היא אפליקציית ניווט, חינמית ושיתופית לתחבורה ציבורית הפועלת על טכנולוגיה מבוססת מיקום (GPS). התוכנה נועדה לשימוש בטלפונים חכמים והיא פותחה על ידי חברת הסטארט-אפ הישראלית Tranzmate. האפליקציה פועלת במערכות הפעלה שונות של טלפונים חכמים כגון: Windows Phone, אנדרואיד ו-IOS. 

האפליקציה הייחודית, מספקת נתונים בזמן אמת בנוגע למיקומם של אוטובוסים, רכבות, מעבורות ועוד. עוד ניתן מידע בנוגע לתחנות תחבורה ציבורית הממוקמות באזור בו נמצא המשתמש. נוסף על אלה, ניתן לדווח בזמן אמת באפליקציה על מיקום של כלי תחבורה ציבורית שונים, להוסיף הערות בנוגע לעיכובים, עומס בתנועה וגם הערות נוספות כגון - שביעות רצון מנהגים ועדכונים לגבי רשתות WI-FI זמינות לגלישה באינטרנט בקו אוטובוס ספציפי למשל.

מייסדי Moovit הם ניר ארז, רועי ביק וירון עברון. אחד מאנשי הדירקטוריון הוא אורי לוין, שהיה ממייסדי חברת הניווט הפופולארית "Waze". הפונקציות הרבות והנוחות לשימוש עבור המשתמש- זיכו את moovit בפרסים רבים והפכו אותה למשגשגת במיוחד עם שווי המוערך בלמעלה מ-300 מליון דולר.

הסטארט-אפ: Gett (במקור GetTaxi).

שנת הקמה: 2010.

מקום: ישראל, אנגליה, רוסיה וארצות הברית.

סיפור ההצלחה: Gett  היא אפליקציית נסיעת מוניות ומשלוחים הפועלת בישראל, ברוסיה ובניו-יורק. התחילה את דרכה כ-GetTaxi ושימשה תחילה להזמנת מוניות באמצעות שירות מבוסס מיקום (GPS)   המאפשר לנהגי מוניות להיות בקשר האחד עם השני ולתאם איסופים, לבצע תשלום וגם העברת משובים על נהגים מצדם של משתמשים באפליקציה. היכולת להשתמש באפליקציה דרך סמארטפון (מכשיר חכם) המאפשרת לתאם נסיעה במונית בקלות, בנוחות ובמהירות- הפכו את GetTaxi לסיפור הצלחה מסחרר ברמה גלובלית. משום התרחבות תחומי פעילותה של החברה לעולם השליחויות, היא שינתה את שמה לGett-.

מייסדי החברה הם רועי מור ושחר וייסר. בשנת 2016, יצרנית הרכבים הגדולה בגרמניה "פולקסווגן" השקיעה ב-Gett סכום של 300 מליון דולרים. שוויה של חברת  Gett- על פי הערכות מסוימות, הוא הגבוה ביותר לחברה קיימת הפועלת בישראל והוא עומד על סכום של כ-1.9 מיליארד דולר.